Tekst centreret i XP bar

Tags:    php javascript css programmering

Hejsa

Jeg er ved at lave et spil, og dertil skal være en såkaldt XP bar. Det vil sige, at man kan se hvor mange XP man har på en linje. Midt på den linje, skal der så stå fx "Level 19", og når man holder musen over, ændrer det sig til fx "36 / 150 XP".

Mit problem er bare, hvordan jeg får teksten til at stå centreret midt på XP baren? At få lavet selve XP baren er ikke noget problem og til det, har jeg brugt følgende kode. Rettelser der vil gøre det muligt at indsætte tekst er selvfølgelig velkomne - jeg søger bare en løsning til problemet.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den sidste variabel sætter længden af overlayet, og derefter bruger jeg følgende kode til at vise det. HTML først, dernæst CSS.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Måske lidt indviklet forklaring, ellers må I spørge ind til det. Jeg vil sætte stor pris på en løsning! :)

Mvh.
Christian



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man kunne gøre sådan her

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 22:22 af Bruger #3275
Har du prøvet at sætte tekst i bare og give den CSS attributten text-align:center?



Ja for der har man jo 2 muligheder.

1) Sætte den i div'en xpBar:
- Teksten kommer til at stå som et element ved siden at XP-baren / kommer ned på ny linje.

2) Sætte den i div'en med overlayet:
- Teksten står inde i selve overlayet, og den skal stå midt i hele XP-baren.

Så for mig er det i hvert fald ikke lykkes, der skal en eller anden fiks metode til :)



Jeg fik det faktisk til at virke i et helt tomt dokument - men i fuld størrelse. Så må det kunne kortes ned :)

(Der skulle dog lige sættes en højde på div'en med 75%.)

EDIT:

Med følgende kode kom det til at virke. Mange tak til jer begge, men specielt til Jonas! :)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 29.05.2011 22:39 af Bruger #16043
t