Input type file IE - Hjælp

Tags:    html ie bug

Hej udvikleren,

Jeg har et problem med min upload billede funktion. Den fungere som den skal i Chrome og Firefox på både OSX og WIN, men i IE virker den ikke. Nogle der kan fortælle mig hvorfor?
P.S Jeg ved ikke om det er det rigtige forum jeg skriver dette i ?





<div style="margin-left: 205px;">
<p style="font-size: 9px; margin-left: 2px;">Optimal billedstørrelse: 182x137 (*.jpg)</p>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data" id="something" class="uniForm">
<input style="margin-right: 230px;" name="new_image" id="new_image" type="file" class="fileUpload" />
<button name="sbumit" type="sbumit" class="submitButton knap">Upload billede</button>
</form>

<?php
$firma =$_SESSION['firma'];
$newfilename = "$firma.jpg";
if(isset($_POST['sbumit'])){
if (isset ($_FILES['new_image'])){
$imagename = $newfilename;
$source = $_FILES['new_image']['tmp_name'];
$target = "firmapic/".$imagename;
move_uploaded_file($source, $target);

$imagepath = $imagename;
$save = "firmapic/" . $imagepath; //This is the new file you saving
$file = "firmapic/" . $imagepath; //This is the original file

list($width, $height) = getimagesize($file);

$modwidth = 175;

$diff = $width / $modwidth;

$modheight = 100;
$tn = imagecreatetruecolor($modwidth, $modheight) ;
$image = imagecreatefromjpeg($file) ;
imagecopyresampled($tn, $image, 0, 0, 0, 0, $modwidth, $modheight, $width, $height) ;

imagejpeg($tn, $save, 100) ;

$save = "firmapic/sml_" . $imagepath; //This is the new file you saving
$file = "firmapic/" . $imagepath; //This is the original file

list($width, $height) = getimagesize($file) ;

$modwidth = 175;

$diff = $width / $modwidth;

$modheight = 100;
$tn = imagecreatetruecolor($modwidth, $modheight) ;
$image = imagecreatefromjpeg($file) ;
imagecopyresampled($tn, $image, 0, 0, 0, 0, $modwidth, $modheight, $width, $height) ;

imagejpeg($tn, $save, 100) ;
echo "<b>Billedet er sucessfuldt uploadet til din profil</b>";

}
}
?>
</div>



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du et link til siden så man kan se HTML outputtet af din kode? Umiddelbart ville jeg prøve at validere siden først og se om der er fejl og hvis der er, så ret dem og se om det hjælper noget.

Men umiddelbart falder det lidt i øjnene at du skrive "sbumit" i stedet for "submit" flere steder. Det kunne jeg forestille mig er noget skrammel.

Og huske lige at putte din kode i de dertil indrettede kodebokse på udvikleren ;)



Det virker bare at stave rigtigt!

Tak skal du have!

Skal nok huske kodeboksene til næste gang :)



Hvis du havde valideret din side her http://validator.w3.org/ havde du selv fanget den ;-) Faktisk bør man altid sørge for at ens side validerer korrekt. Det er ikke en garanti for at ens side kan vises korrekt i alle browsere, men det er et skridt i den rigtige retning.




Har du et link til siden så man kan se HTML outputtet af din kode? Umiddelbart ville jeg prøve at validere siden først og se om der er fejl og hvis der er, så ret dem og se om det hjælper noget.

Men umiddelbart falder det lidt i øjnene at du skrive "sbumit" i stedet for "submit" flere steder. Det kunne jeg forestille mig er noget skrammel.

Og huske lige at putte din kode i de dertil indrettede kodebokse på udvikleren


Det er jo ikke en fejl der står sbumit.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvis du ser mere af den kode der ligger i den side er det pga. at der allerede er en submit til redigering af detaljer i databasen.

/Jacob "dzs"







Har du et link til siden så man kan se HTML outputtet af din kode? Umiddelbart ville jeg prøve at validere siden først og se om der er fejl og hvis der er, så ret dem og se om det hjælper noget.

Men umiddelbart falder det lidt i øjnene at du skrive "sbumit" i stedet for "submit" flere steder. Det kunne jeg forestille mig er noget skrammel.

Og huske lige at putte din kode i de dertil indrettede kodebokse på udvikleren


Det er jo ikke en fejl der står sbumit.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvis du ser mere af den kode der ligger i den side er det pga. at der allerede er en submit til redigering af detaljer i databasen.

/Jacob "dzs"




Må man gerne sætte button typen til sbumit? Det tror jeg ikke.



Må man gerne sætte button typen til sbumit? Det tror jeg ikke.

Nej, <button type="..."> skal være enten "submit", "reset" eller "button". Alt andet er forkert.



t