Hjælp til problem i login-script

Tags:    php mysql html

Er ved at lave et loginsystem til min netradio, men kan ikke få det til at virke.

Den fejlmeddelse jeg får er "forkert kodeord!" nemlig et else tag jeg selv har lavet/sat ind.. Problemet er at jeg ikke kan se nogen fejl i scriptet, og det ville være herligt hvis nogen af jer udviklere kunne finde fejlen :3.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

- På forhånd tak :)

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2011 17:08 af Bruger #16605
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke teste på ting du kan test på i MySQL:

mysql_query('SELECT * FROM brugernavn=\''.$username.'\' and ( password=\''.md5($password).'\'' OR password=\''.$password.'\')');

Efter det kan du være helt sikker på at en evt. bruger du har fundet har det korrekt navn og kode.

Og derfor ingen grund til at teste:
if ($username==$dbusername&&(md5($password)==$dbpassword||$password==$dbpassword))

Din fejl vil jeg tro er at du har et felt der hedder brugernavn i databasen, men prøver at indekserer det som username. Du bør kun kode i et sprog (dansk, engelsk, etc..).

PS jeg er ikke sikker på at den normale løsning til midlertidige kode ord er at skrive dem i det normal kodeords felt unhashed. Det lyder på mig en smule forkert.

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2011 17:52 af Bruger #5620
En hurtig scanning af din kode afslører en fejl i linie 46 i ovenstående. Den skal have to lig med-tegn og ikke ét.

PS: Måske skal du lige redigere dit indlæg og fjerne brugernavn og adgangskode til din database.

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2011 17:02 af Bruger #69
Tak tjekker om det er det, som det nok er :) Og upss, glemmer jeg altid tak ^^

EDIT: DEt var ikke det.. :3

Indlæg senest redigeret d. 01.06.2011 17:11 af Bruger #16605
Hvad hvis du ændrer linie 36 til:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Tak for alle jeres svar, de var nyttige :), men ingen af dem var fejlen fandt den selv. Havde kaldt $dbusername "username" hvor det skulle have været brugernavn istedet for.. Som Jens sagde, skal jeg begynde kun at programmere i et sprog.. :)

Tak for alle svarene ^^

t