Ny her!

Tags:    nybegynder

??, hvordan går det?

Jeg er ny her på udvikleren, jeg håber at i vil tage god i mod mig.

Jeg har været interesseret i informations-teknologi siden jeg var otte år gammel. Så fornylig åbent mine øjne op for programmering, jeg er begyndt med python, da jeg synes det er et let begynder sprog men samtidig utrolig kraftfuldt, men synes i ikke at det er for sent at starte med at programmerer, jeg er 16 år, jeg har læst om så mange sussesfulde programmør da starte da de var spæd, så er det for sent for mig at blive til noget inden for programmerings verdenen.

Men igen, håber jeg falder til herinde.





9 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest velkommen til :-)

Til dit spørgsmål vedr. alder tror jeg ikke rigtigt det har noget at sige.. Det er rigtigt at nogle dygtige programmører startede tidligt, men hvis du har evnen til at lære og forstå og kommer godt fra start, er det absolut ikke for sent!

Jeg kom selv for alvor i gang da jeg var 12 eller 13 år gammel, og selvom jeg er 19 nu betyder det ikke jeg er et eller andet supergeni indenfor programmering - jeg har styr på det meste inden for de sprog jeg hovedsageligt har arbejdet med, og det er jeg egentligt godt tilfreds med.

Jeg mangler et enkelt år på gymnasiet nu, og jeg ved at jeg kommer til at lære noget lidt mere avanceret C kode til næste år i forbindelse med programmering af microcontrollere. Derefter ved jeg også der kommer en masse på min videre uddannelse på universitet.

Man lærer jo hele livet, og selv de mest erfarne programmører lærer noget nyt ind imellem.

Så min besked til dig er: bare se at komme i gang! Om du bliver en ny Mark Zuckerberg eller bare en gennemsnitlig programmør vil tiden jo vise ;-)