Ny her!

Tags:    nybegynder

??, hvordan går det?

Jeg er ny her på udvikleren, jeg håber at i vil tage god i mod mig.

Jeg har været interesseret i informations-teknologi siden jeg var otte år gammel. Så fornylig åbent mine øjne op for programmering, jeg er begyndt med python, da jeg synes det er et let begynder sprog men samtidig utrolig kraftfuldt, men synes i ikke at det er for sent at starte med at programmerer, jeg er 16 år, jeg har læst om så mange sussesfulde programmør da starte da de var spæd, så er det for sent for mig at blive til noget inden for programmerings verdenen.

Men igen, håber jeg falder til herinde.





9 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest velkommen til :-)

Til dit spørgsmål vedr. alder tror jeg ikke rigtigt det har noget at sige.. Det er rigtigt at nogle dygtige programmører startede tidligt, men hvis du har evnen til at lære og forstå og kommer godt fra start, er det absolut ikke for sent!

Jeg kom selv for alvor i gang da jeg var 12 eller 13 år gammel, og selvom jeg er 19 nu betyder det ikke jeg er et eller andet supergeni indenfor programmering - jeg har styr på det meste inden for de sprog jeg hovedsageligt har arbejdet med, og det er jeg egentligt godt tilfreds med.

Jeg mangler et enkelt år på gymnasiet nu, og jeg ved at jeg kommer til at lære noget lidt mere avanceret C kode til næste år i forbindelse med programmering af microcontrollere. Derefter ved jeg også der kommer en masse på min videre uddannelse på universitet.

Man lærer jo hele livet, og selv de mest erfarne programmører lærer noget nyt ind imellem.

Så min besked til dig er: bare se at komme i gang! Om du bliver en ny Mark Zuckerberg eller bare en gennemsnitlig programmør vil tiden jo vise ;-)

Jeg håber også du falder til herinde og håber du vil bruge lidt til på at sætte dig ind i kotumen her på siden og lytte efter hvad andre udviklere skriver til dig - specielt når det vedrører generel opførsel i forummet hvis der måtte opstå "problemer" med dette :-)

Endnu en gang velkommen til ;-)



Tusind Tak for jeres utrolig gode råd.

Jeg ser det som et arbejdet, en fritidsinteresse og en livsstil

Tak for alt, jeg kan allerede mærke at jeg falder godt til her, i er utrolig venligtsindede, tak for det.



Indlæg senest redigeret d. 05.06.2011 13:11 af Bruger #16655
Det er aldrig for sent at blive til noget hvis du spørger mig...

I øvrigt rigtig hyggeligt at nogle stadig giderlave introduktionstråde. Fik jeg aldrig selv taget mig sammen til, men det er egentlig lidt sjovt at se hvem holder til herinde! :)


Velkommen, og held og lykke :)



Jeg startede selv som 13 årig med at kode demoer i maskinkode / assembler på commodore 64 og runder meget snart de 40 år :-) Jeg er ikke succesfuld programmør, men har trods alt levet godt af det siden jeg var 18.

Så keep it up og intet er umuligt og bla. bla. (her skulle der indsættes en eller anden gammel kliché).

Ps! Jeg har stadig to Commodore 64 stående hvis nogen har samme interesse og vil dele lidt nørd viden :-)



Jeg synes slet ikke det er for sent at begynde at programmere som 16 årig. Det er også vigtigt at bruge sin tid på andre ting. Du skal ikke sige nej til gymnasiefester fordi du er bange for at komme bagud i programmeringsræset. Der er mange måder at lære på, i forskellige tempi. Sørg også for, at det at kode er noget der er hyggeligt og sjovt, frem for et arbejde. Der er ikke noget bedre end bare at kode for sjov, uden at der nødvendigvis skal komme et brugbart resultat ud i den anden ende. Man lærer utrolig meget, på en mere ubevidst måde, når man bare leger rundt.



Det er lidt ligesom at spille musik.

De rigtig store pianister i verden startede ofte ud med at spille som spæde, men der er stadig mange utroligt gode pianister der startede ud som 20 årige eller ældre.

Det hele handler om hvordan du tænker, og hvor hurtig du er til at lære. Er du lidt sløv i optrækket, så tager tingene selvfølgelig lidt længere tid end normalt, og kræver måske også langt mere tid i øvelseslokalet, men det er stadig muligt at opnå at blive 'succesfuld'.

Det samme gælder selvfølgelig indenfor programmering. Jeg syntes at Python er et godt sprog, men lad dig ikke begrænse til et sprog. Prøv gerne nogle af de andre sprog der findes derude. Det er med til at udvide din horisont og din forståelse for programmering generelt.

Jeg selv startede så småt ud som 13 årig, men er først rigtig begyndt med programmeringen da jeg blev 16-17 år (da jeg startede i gymnasiet).



Tak for velkomsten, tak for det gode råd, tiden må bare vise hvor jeg bliver ført hen.

Tusind tak.



Tusind Tak for jeres utrolig gode råd.

Jeg ser det som et arbejdet, en fritidsinteresse og en livsstil

Tak for alt, jeg kan allerede mærke at jeg falder godt til her, i er utrolig venligtsindede, tak for det.


Hope you like it.

Bare husk at hvis/når du vil stille spørgsmål at stille dem specifikt og uddyb dem godt. De fleste af os hader at se "hjælp det her virker ikk plzzzz hjælp" men kan derimod godt lide at se "x funktion i API y virker ikke fordi z, kan i hjælpe?" :)

(siger det bare på foran)

By the way, du fik 2 "karma" af mig fordi jeg synes det var pænt af dig at kalde os venligtsindede (I know folkens, det er nok ikke HELT sådan systemet bør bruges, men smir kan gøre meget! :D). Hvis du ikke er inde i det endnu er det systemet her på siden til at se hvem der er "noget værd" og kan give gode svar, eller generelt bare er gode for siden. Men det behøves jeg nok ikke uddybe da Kasper allerede har skevet en masse om det på linket i bunden af siden.



Tusind tak for velkomsten, i har været til stor hjælp.




t