Får fejl med min WYSIWYG

Tags:    ckediter mysql php

Hej

Jeg bruger en WYSIWYG i mit lille cms system. og når jeg laver et link eller indsæter et billede så hver gang der er et " så kommer der en \i min Mysql database. jeg ved ikke om det databasen der ikke helt kan forstå det eller hvad der kan være galt jeg vil bare godt slip af med dem. De driller mig meget.

Nogen der har en god ide hvad det kan være.

I Mysqlen står den som skal have alt teksten som LONGTEXT.

Hilsen Rene



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Escaper du teksten fra editoren med mysql_real_escape_string i php? Hvis du gør, og magic_quotes er slået til, er resultatet at alle anførselstegn får en backslash foran sig i databasen.



>skal jeg bare slet "mysql_real_escape_string"

Nej den bør du have med for at undgå SQL injections. Til gengæld kan du køre stripslashes() på dit output, for at slippe af med escape karaktererne :). Det er en ret simpel funktion, som du simpelthen bare kalder når du trækker tekst data ud af din database. Mere info i PHP manualen:

http://dk.php.net/stripslashes

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 07.06.2011 14:56 af Bruger #1
Prøv og tjek hvad du ren faktisk får ud af editoren - er det med " eller \i.

Hvis det så er med " så kan du tjekke din databases character encoding - hvad er den sat til UTF-8?



Escaper du teksten fra editoren med mysql_real_escape_string i php? Hvis du gør, og magic_quotes er slået til, er resultatet at alle anførselstegn får en backslash foran sig i databasen.


Jeg vil høre om du har et florslag til hvor dan jeg kommer uden om det lille problem.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


skal jeg bare slet "mysql_real_escape_string"



Indlæg senest redigeret d. 07.06.2011 14:37 af Bruger #16615
t