WWDC: Apple præsenterer iCloud, Lion og iOS 5

Tags:    it-nyheder

WWDC: Steve Jobs har præsenteret Apples ny, gratis skytjeneste, der forbinder alle dine enheder med æble-logo. Billig OSX Lion klar i juli, mens iOS 5 skubbes til efteråret.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=5519&cst=4



Spænende, men iCloud er altså lidt et wannabe Ubuntu One (eller Dropbox)! Det at downloadet musik bliver lagt ned på alle ens enheder er hvert fald taget fra Ubuntu One.



Spænende, men iCloud er altså lidt et wannabe Ubuntu One (eller Dropbox)! Det at downloadet musik bliver lagt ned på alle ens enheder er hvert fald taget fra Ubuntu One.


iCloud er jo meget mere end det.. Der eksisterer allerede mange forskellige lignende tjenester men som en helhed er det aldrig set kombineret på den måde før. Jeg ved godt at jeg måske taler lidt meget for Apple, men jeg synes virkeligt der var rigtigt mange positive ting med på deres Keynote i går.

Den ting jeg selv glæder mig mest til at nok notification center i iOS!



Hey Simon. Fair nok at du taler for iCloud :)
Tja... Hvilke ting er det der adskiller iCloud for så mange andre tjenester. Hvor mig ligner det endnu et ny tjeneste, som endda bare indgrænser sig til kun at gemme filer op til en måned...
Men artiklen fra version2 siger heller ikke så meget, så der kan være meget de ikke har nævnt.

Men det er jo den vej det går, og mon ikke Microsoft også snart lanciere en cloud-tjeneste som binder Windows, Windows Phone og deres internet-officepakke sammen? Det vil jeg hvert fald gerne væde på.

Men syntes fortsat det er wannabe Ubuntu One. For en gangs skyld var Apple da en del bag ud med ideen.



t