PHP bedømmelses system, (god eller dårlig)

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Okay jeg er ved at prøve at lave et bedømmelses-system til min side, hvor det skal bedømme artikler.. (Ikke med stjerner, men med god eller dårlig) Indtil videre har jeg lavet det her, og forstår ikke hvorfor det ikke virker.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


(Id'et er bare et tilfældig et jeg valgte fra min database med artikler)
Kan i se nogle fejl?

- På forhånd, mange, mange tak :)




17 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er jo det der er problemet. Du tester om $_POST['god'] eksisterer, men du skal teste om $_POST['god_x'] eksisterer. Prøv at ændre linje 13 fra
Fold kodeboks ind/udKode 

til
Fold kodeboks ind/udKode 

og tilsvarende ændre linje 27 til
Fold kodeboks ind/udKode 

og se så om det virker.

EDIT: Så ikke din edit. Jo det ville nok virke hvis du brugte knapper istedet for image



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 16:38 af Bruger #13559
Er en fejl på linje 27:
elseif skal have et mellemrum sig så det bliver: else if.


Hvis der er flere fejl må du lige give os fejlmeddelsen. Det er meget svært at finde finde fejl uden nogen form for hint.



Bare et hint til dit system - cookies kan brugeren selv slette og i princippet stemme uendeligt. Du kunne måske gemme ip'en så man kun kan stemme pr ip - det samme kan laves med brugere så man skal være logget ind.



Selvom jeg har rettet fejlen nu, virker det stadig ikke.. Kan ikke rigtig forstå det :/?



Prøv at indsæt et
Fold kodeboks ind/udKode 

i toppen af din php-kode, og prøv så at trykke på en af dine knapper. Jeg er rimelig sikker på at nogle browsere sender x og y koordinaten du trykkede på billede på. Dvs. at hvis du klikker på "god"-knappen sender browseren post-dataen "god.x=32&god.y=12". I php bliver det oversat til at $_POST['god_x'] og $_POST['god_y'] er f.eks. 32 og 12. Da du tester på $_POST['god'] vil din kode aldrig blive eksekveret. Tilsvarende gælder selvfølgelig for ikkegod-koden.



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 08:02 af Bruger #13559
Giv og din fejlmeddelelse. Ellers kan vi umuligt finde din fejl.

MB: Folk skifter ofte ip når de gemmer sig bag en router. Så det er principielt heller ikke en god ide. Det bedste ville være MAC, men det nok ikke lade sig gøre. En kombi af ip og cookie ville også hjælpe.
Ellers lad folk oprette brugere.



Theis: Har du ret i, men vil mene ip løsningen nok er bedre end en ren cookie løsning :)



IP er nok den bedste løsning ja.
Men hvad så når der er flere fra samme ip der besøger siden?



Hej Emil

Faldt lige over denne artikel på sitet du kunne kigge på:
http://www.udvikleren.dk/artikler/54/lav-en-counter/

Det er præcist det samme men noget i den stil og du kan bruge meget af det fra artiklen.



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 14:29 af Bruger #15754
Ingen af de ting i har fortalt har virket, er ved at gå ned med stress pga. det her.. xD!! (Der kommer ingen fejl-besked når jeg trykker på knappen, heller ikke når jeg starter det op..)

Nogle der har nogle ideer?



<< < 12 > >>
t