hvad er forskellen

Tags:    uddannelse diverse

Hej med jer..

Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvad forskellen er på en datamatiker og en AU i Infomatikteknologi er?

på forhånd tak..

/Praem



Indlæg senest redigeret d. 09.06.2011 08:56 af Bruger #12148
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er selv igang med en AU i IT efter alt for mange år på arbejdsmarkedet uden videreuddannelse. Det tager 3 år som deltidsuddannelse. Jeg mangler lige en eksamen på tirsdag og så speciale/afgangsprojekt og så er jeg færdig med den.

Akademiuddannelsen er vel typisk en uddannelse man tager, mens man har arbejde og ønsker at udvide sin vide samtidig med, at man får et stykke papir på sin viden.


Datamatiker tager 2½ år på fuldtidsstudie og her får du en professionsbachelor og må siges at være et skridt højere end akademiuddannelsen.


Begge uddannelser giver dog point nok til at kunne læse videre hvis man ønsker det.



Hej Brian,

Tak for dit svar..

Så kan du måske også lige svare på hvor meget man skal kende til udvikling inden man starter? Er det helt fra start eller forventes der at man kan lidt?




Da jeg startede på datamatiker, og det er jo efterhånden et par år siden, der var der absolut ingen krav til programmeringskendskab. Vi lærte Java og der blev startet HELT fra bunden. Jeg mindes at det gav mig en del ekstra fritid det første halve til hele års tid ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 09.06.2011 09:23 af Bruger #1
På akademiuddannelse er der heller ikke krav om programmeringskendskab. Jeg havde f.eks. 15 års programmeringserfaring da jeg startede, men slet ingen viden om objektorienteret programmering.

Det var en hård mundfuld at starte på, men jeg er glad for at jeg trods alt havde erfaringen, ellers tror jeg ikke at jeg havde fuldført.

Så ved man slet ingen ting, så skal der lægges mange timer i at følge med er mit bud. Men akademiuddannelsen er modulopbygget og bortset fra to obligatoriske fag, så kan man vælge mellem flere fag som man selv ønsker. Her valgte jeg distribuerede systemer (asp.net) og programmeringsteknologi (c# og OO tankegange).





t