Php - Funktion der gør at man kan begrænse kliks på samme reklame

Tags:    php mysql

Hej Udviklere..

Jeg sidder og er ved at opbygge et site. Problemet er, at jeg skal kunne begrænse, hvor meget en enkelt bruger skal kunne trykke på et link.

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen ide om, hvordan jeg skal gribe dette an.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig selv at lave scriptet, men har brug for en slags guide eller råd til hvordan jeg skal gribe det an.

På forhånd tak for hjælpen! :)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den/det reklame/link du snakker om.. Er det et du helt selv styrer eller et eksternt system lignende Google AdSense?

Hvis det er "dit eget" link er der jo mulighed for at tælle, hvor mange gange brugeren har klikket på det ved først at lede det omkring en omdirigering - eks. link.php?id=1234.

Du kan så programmere link.php til at tælle/tjekke hvor mange gange der er blevet klikket på linket med id=1234 og ud fra dette afgøre, om brugeren skal sendes videre til det faktiske link eller blive på siden. Derudover kan du lade være med at vise linket med id=1234 for brugeren fremover.

Som sagt bliver det mere kompliceret, hvis det er et Google AdSense-lignende system. Her skal du omkring noget javascript for at tjekke hvad det er for et link/reklame først. Men tvivler stærkt på at Google (eller andre udbydere) vil have, at man piller ved deres reklamer.



Okay. Men kan man ikke lave et generelt script til at "spærre" nogle enkelte fx Ip-adresser til kun at trykke på et link 1 gang?


Jo sagtens, men det kræver at man har kontrol over linket :). Det mest nærliggende er jo simpelthen at undlade at udskrive linket, hvis du ikke vil have at nogen klikker på det, men det kommer meget an på hvad det helt præcist er du ønsker at opnå.



Mvh.

Kasper (TSW)



Jamen der skal du bruge Chris' forslag, hvor du leder folk igennem et redirect script, der så sørger for at lave et entry i en database eller en fil eller sætte en cookie eller hvordan du nu ønsker at dit system skal fungere.

Mvh.

Kasper (TSW)



Tak for hurtigt svar.

Det er lignende Google AdSense - for at være mere præcis er det Partner-ads jeg bruger.

Okay. Men kan man ikke lave et generelt script til at "spærre" nogle enkelte fx Ip-adresser til kun at trykke på et link 1 gang?





Tak for dit svar! :)

Jeg ønsker bare at undgå det man vel kalder manipulation med reklamer.

Derfor skal nogen brugere ikke kunne trykke(eller kun 1 gang) på reklamen.

Måske, hvis man gjorde at den enkelte bruger trykker på linket(eller reklamen) og så bagefter ville det blive fjernet..

hmm.. Har du/i et bud på hvordan man kunne lave sådan et script?



Hmm.. okay :)

Nu må jeg indrømme at jeg ikke er så erfaren i php, men jeg må da prøve.

Hvert fald tak for hjælpen :)



Det er lignende Google AdSense - for at være mere præcis er det Partner-ads jeg bruger.


Nu har jeg ikke selv prøvet Partner-ads, men fungerer det ikke sådan at du får en javascript kode, der "på næsten magisk vis" bliver til en række links/banner?
- I så fald for du svært ved, som Kasper foreslår, at sætte det omtalte redirect script op.
... Eller har du selv en række urls du selv skal sætte ind på din side?



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2011 12:14 af Bruger #11056
Du har ret i at det er en javascript kode, som bliver til et banner osv :)







t