POST data, og GET via ajax

Tags:    php ajax javascript

Jeg har en side om TV Pakker, hvor en bruger kan vælge de kanaler brugeren vil se, og får så præsenteret de mulige TV pakker der er. Lige nu reloader den hver gang jeg en bruger krydser af, og det ser dumt ud. Anyway så er det faktisk lykkedes mig at lave en løsning så den henter resultatet uden at loade siden via AJAX/javascript. Det fungere på den måde at der er en selvstændig side som giver det data output, som så bliver "inkluderet" på min side. Jeg er i tvivl om det er måden at gøre på. Den selvstændige side har sin egen <html><head> m.m.? Burde jeg lave det som det rene data output?

Desuden leder jeg efter en javascript funktion, som hver gang den bliver kaldt (ved checkbox toggle) kigger på om checkboksen er krydset af eller ej. Er checkboksen det, så skal der sættes en baggrund på en div, ellers skal baggrunden fjernes. Håber i kan hjælpe mig lidt videre :-).



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville mene at du burde give det som ren data. Spørgsmålet er vel i grunden simpel: Bruger du HTML'en du sender med i visualiseringen af data'en?.

Hvis nej er det spild data/bandwidth.


Ændre baggrund. Du var ikke helt specifik om hvordan div'en lå i forhold til boksen. Alternativt kan du jo udvide funktionen med et id argumentet (div elementet).
Fold kodeboks ind/udKode 




Du formatterer det ikke. Du bruger et transportsprog som JSON eller XML til at sende data fra din server til din klient, og på klientsiden (JavaScriptet) indsætter du så de data i HTML som du enten i forvejen har på siden og har skjult, eller generere med JavaScript.

Det er ikke så avanceret som det lyder, bare smæk nogle ID's på de forskellige felter og vælg dem ud med document.getElementById(id) og derefter indsætte div. data med enten innerHTML eller value.



Som jeg har svaret på et par stykker af de her tråde, er jeg i gang med at skrive en artikel om netop dette emne :-) Nu har jeg en eksamen i morgen, så det bliver nok ikke lige i dag jeg bliver færdig med den, men efter min eksamen skulle der være masser af tid ;-)



Jens, mange tak for input! Den vil jeg prøve af! Jeg sender sandsynligvis HTML med, da jeg ikke har nogen ide om hvordan jeg skal formattere regn data via JS.

Simon: Det glæder mig :-). Når nu min side kommer op igen, ja så skal jeg have det her ajax til at lykkedes



Tak for input. Må jeg være så fræk og spørge om du har en artikel/kilde, som gennemgår netop det du beskriver?



Jeg er glad for at jeg lige fandt denne tråd da jeg selv er i gang med at lave en side med tv-pakker. Det her har da lige sparet mig for en masse tid :)


Ja, det er sgu flot. Undskyld jeg siger det! Altså, lige at banke en tråd fra 2011 op, bare for at promovere din egen side...

Ps! Domænet er registreret til en Simon Kristensen i Lituaen??




Indlæg senest redigeret d. 09.12.2014 08:22 af Bruger #9814
Jeg er glad for at jeg lige fandt denne tråd da jeg selv er i gang med at lave en side med tv-pakker. Det her har da lige sparet mig for en masse tid :)



t