Meget simpelt spørgsmål om static

Tags:    static c#

<< < 12 > >>
Hej udviklere!
Jeg har et program der skal kunne pixel'ere et billede.
Har fundet en kode på nettet, og den melder ingen fejl. Det er en private static:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Har også en knap der skal affyre den. Men hvordan? Hvad skal jeg helt præcis skrive i knappen?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Tobias

Du mangler stadigvæk dine parametre i metoden.

Når du kører metoden fra din knap bør det se ud lidt ala.

private static Bitmap Pixelate(Bitmap image, Rectangle rectangle, Int32 pixelateSize)

De skal udfyles. Måske du skulle læse lidt grundlæggende om programmering og C# inden du begiver dig videre.

Du bliver "straffet" senere, hvis du ikke får den grundlæggende forståelse for hvordan sproget hænger sammen.

Har allerede bestilt et par bøger, de er på vej...
Men indtil videre...
Hvordan skal jeg udfylde det indsatte parameter?

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2011 15:22 af Bruger #16668
som skrevet tidligere når du kalder en metode skal du huske () hvis metoden ikke kræver nogle parametre, hvis den gør som i dit tilfælde skal du skrive parametrene inde i (). men jeg tror helt grundlæggende ikke at du ved hvad du laver så her er lidt hjælp ;)

dette skulle forhåbentlig hjælpe dig på vej...

Tobias
Se på Smurf Killer's eksempel lige ovenover.
Derfor skal den have nogle paranteser efter sig for at definere dette er en metode, og input hvis det er nødvendigt.
Det er det i dit tilfælde, så du skal have:

Hmm...Jeg har egentlig bare fundet metoden et sted på nettet, så helt ærligt kender jeg den heller ikke. Men siden du sagde jeg kalder den to gange har jeg slettet den ene:

Nu melder den kun en fejl:

Error 1 Cannot convert method group 'Pixelate' to non-delegate type 'System.Drawing.Bitmap'. Did you intend to invoke the method?

<< < 12 > >>
t