PHP giv mønter fejl

Tags:    php fejl html

Davs :)

Jeg har en kode, som ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Får fejlen:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /www/zymichost.com/w/e/w/wewillchat/htdocs/givok.php on line 124



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal huske at sætte citationstegn(") rundt om dine mysql-queries, så linjerne ser ud som følgende:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Desuden burde denne linje også ændres:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


til
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 15.06.2011 19:32 af Bruger #14210
Du er fordi du blander "++" og "+" sammen. I dette tilfælde skal du kan bruge et +, da du lægger to variabler sammen.
Du bruger to +'er når du skal lægge 1 til en variable. ($variable++; )



Indlæg senest redigeret d. 15.06.2011 17:18 af Bruger #14210
Den fulde kode:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Får nu fejlen:
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /www/zymichost.com/w/e/w/wewillchat/htdocs/givok.php on line 125



Nu kan jeg se siden, men når jeg trykker på "Giv mønter" plusser den ikke det der er skrevet i tekstfeltet sammen med det der i forvejen står.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Det er fordi du lægger en streng og et tal sammen. Jeg vil foreslå at du kigger lidt mere på MySQL. For at få et felt ud af databasen er du nød til at bruge mysql_query funktionen. Du kan gøre det på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg mener at det stykke kode burde virke, men kan ikke love det da det er lang tid siden jeg har programmeret PHP.

Når du engang har fået styr på det, så kig også lidt på Mysql Injections, da din nuværende kode er fyldt med huller :-(



Indlæg senest redigeret d. 15.06.2011 17:29 af Bruger #14210
Altså jeg kan se at du på linje 125, har skrevet "++" istedet for "+". Kunne det være fejlen?



Du udfører jo ikke din forespørgsel efter det nuværende antal mønter:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det skal du lige gøre, og så hive resultatet ud.

Ellers kan du modificere din opdatering til:
Fold kodeboks ind/udKode 




t