Java robot klasse ikke hurtig nok?

Tags:    java robot

Jeg er igang med at programmere en bot til et spil der hedder superball.
Botten består i at tage et billed, søge efter pixel farven på skærmen(Som er boldens farve) også holde musen på den

Problemet er , det går ikke hurtigt nok, det tager for lang tid at tage billed og søge osv osv
Fold kodeboks ind/udKode 


Der er al min kode.
Spørgsmålet er så, hvad kan jeg gøre for at det bliver hurtigere
Er der andre måder jeg kan gøre det på ?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan være mange ting, men en lille ting du kan optimere er at lade være med at konstruere et nyt Color objekt inderst i loopet, da det tager lang tid at allokere objekter.

int RGB = bufferedImage.getRGB(x, y);
if(RGB == 0x19B217){

Et andet lille trick til at undgå run-variablen, som måske kan hjælpe lidt, men nok ikke meget:

nameOfMyLoop: for(int x = 0 ; x<width/2 ; x++){
...
break nameOfMyLoop;



Umiddelbart tror jeg at det er "createScreenCapture" der tager alt for lang tid. Et screenshot tager en god del at lave hvis man ikke gør det på den rigtige måde.



Nu ved jeg intet om Java og da formålet med metoden er uklar, så tænker jeg, hvorfor ved programmet ikke hvor bolden er.

Der er tale om 2 programmer:
- Spillet
- Bot der spiller spillet

Eftersom han laver det i java, så er den eneste mulighed(så vidt jeg ved) for at finde bolden, ved brug af screenscraping.



Indlæg senest redigeret d. 20.06.2011 10:17 af Bruger #955
Jeg har lige skimtet det lidt igennem

Bolden opstår vel ikke bare på tilfældige steder. Så vidt jeg kan se kan du bede om et rektangel, så istedet for at nappe hele skærmen, nap et område omkring hvor bolden var sidst, hvis dette fejler kan man jo altid tage hele skærmen, eller et større område.

jeg vil også anbefale at lave
for x...
for y...
om til
for y...
for x...