Automatisk hentning af data

Tags:    ajax jquery php html javascript

<< < 12 > >>
Kære udviklere.

Jeg har lavet en ajax funktion der udgøre at mine to div's opdatere automatisk indhold, det fungere også fint nok. Her kan i se koden:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men så har jeg lavet en switch(), hvor der så skal inkludere sider i min div "content" - det virker også fint, men kun med min første case. Her er noget kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fejlen er at ligemeget om jeg har ind på den ene eller den anden side vil den kun inkludere "startside.php", og det skulle den ikke gerne.

Nogle der kan se problemet? For så ville jeg være super taknemlig hvis i gad hjælpe mig :).



14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu sidder jeg ikke med din kode, men det er noget ala..

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


msg indholder det svar du får fra dit server script, du afgiver et svar så simphelt som echo "tingeling".

Håber det hjalp lidt :)




lad os sige du har 3 filer..

1 index.php <-- Det er her du har dit content, det er det vil skal prøve at ændre.

2. javascript <-- Her har vi et script der skal opdatere vores content, det skal sende Ajax request videre til vores serverscript, og ud fra svar opdatere content.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


3. serverscript, server scriptet skal behandle forespørgsler vi får fra vores javascript.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg kan godt komme lidt i tvivl, da jeg ikke er 100% på din kode :).






Jeg hentede det lige fra SVN.

Her er javascriptet.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Min case er at jeg skal fetche data hver 15 sekund, jeg skal altså opdatere 3 divs her, både med content og image.

da jeg kun kan gå et svar fra mit server script, derfor seperere jeg med "~|~", på den måde kan jeg bruge split i javascript til at dele dem op i de værdier jeg skal bruge.
Det skal du jo self ikke tænke på da du bare skal have nyt content ind i din box.

Jeg håber ikke det er en for stor mundfuld, du skal være velkommen til at spørge ind.

Mvh




Indlæg senest redigeret d. 19.06.2011 21:04 af Bruger #14816
$_GET['s'] er ikke sat, $name er derfor tom, og startside.php bliver included.

Du skal kigge på noget ajax, eksempel.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




#Martin

Hvordan skal jeg sætte det i ind så det passer? :)



Der hvor der står <VÆRDI> hvad skal jeg så skrive der?
Og skal jeg skrive noget foran ".php" såsom det der sites.php?



Jeg er ikke særlig god til javascript/ajax/jquery så jeg ved ikke hvad jeg skal skrive. Jeg har en forståelse af hvad du mener, men vil ikke bare kunne skrive det.

Lige nu har jeg bare teksten i startside.php som alm. tekst, men senere skal jeg selvfølgelig gøre det igennem min database.



Hvis du lidt tålmodighed, kan jeg prøve at komme med et script jeg selv har skrevet, så kan du stjæle og tilpasse.
Jeg er dog lige hos de gamle, og er nok hjemme senere i aften :).



Ved hvad tid du er hjemme? :)



omkring 22:30 :)



<< < 12 > >>
t