Hvilken farve har det?

Tags:    html code

Hvis du logger ind på min hjemmeside er der noget blå tekst helt nede i bunden. Kan jeg se farvekoden på det?

http://www.kostberegner.dk/

mvh
Mathias Reker



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eller hent ColorZilla til Firefox, så har du in-browser color-picker. :-)



Der ikke noget blåt tekst nede i bunden. Og hvorfor kan du ikke selv finde den, hvis det er din side?



Kan heller ikke se teksten, men har heller ikke logget ind, hvis man da kan det.

Men hvis det er et normalt html-element (ikke et billed). kan du bruge firebug (i firefox) til at se et html-element og dermed, hvilke CSS, der påvirker elementet.


Du kan også:
- tage et skærmbilled
- åbne et tegne program
- hvis billedet i programmet
- brug programmet tool til at få farven af en pixel.



Bruger du en mac, kan du også benytte hjælpeprogrammet - 'digital farvemåler', der giver dig RGB og Hex farvekoderne på alle de elementer din mus er over :P



Nåh.. det er kun mig der kan se det.. Der står noget blåt tekst nederst på siden ud fra dem jeg kender som har synes godt om. Da I ikke synes godt om kan I ikke se teksten.

Problemet er, at jeg skal finde ud af hvilken farvekode den blå tekst har for så at bruge den samme blå tekst til noget andet på min side :)

Jeg har adobe photoshop.. kan jeg gøre noget med det, for at se farvekoder uden for ps vinduet? :)



Jeg har adobe photoshop.. kan jeg gøre noget med det, for at se farvekoder uden for ps vinduet? :)


Tag et skærmdump og kopiere ind i Photoshop. Der kan du jo lave et color-pick. Eller gør som Frank skrev og brug ColorZilla.



Jeg har brugt ColorZilla.

Mange tak Frank !

- og også tak til jer andre for jeres tid!



t