Lave en install som joomla

Tags:    php mysql

Hej.

Jeg har tænkt den del over det her, og søgt og spurgt hos venner, men kan intet svar finde på det.

Hvordan laver man sådan en installation lige som der er når man sætter en joomla op, her tænker jeg på at man skal få oprettet filen som skal være connection til databasen, men man skal også teste om der er forbindelse til det brugeren har indtastet.

Nogen der kan fortælle mig hvordan man laver det?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du skal teste om brugeren har fået indtastet rigtige sql information, kan du bruge noget try & catch, altså fange fejlen hvis det er indtastet forkert, og derpå bede bruger om at prøve igen.

Hvis du vil tjekke for safe_mode, kan du bruge php funktionen init_get(<php_var>;); den kan du iøvrigt bruge til at tjekke alle php variabler på.

her er et eksempel jeg fandt på php's egen hjemmeside.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Nu ved jeg ikke lige hvordan de gør i Joomla, men i drupal og så mange andre CMS's, tjekker de om indstillingerne er sat i en typisk "settings.php" fil.
Er den ikke sat op, så smider systemet dig over til typisk "install.php", her laveer du bare din setup.

Håber du blev lidt afklaret, ellers spørger du gerne. :)

mvh



Så langt er jeg også kommet Martin.

Men hvordan tester jeg fx. om det brugeren har indtastet faktisk er en forbindelse til en server?

Og hvordan tjekker man fx om safe_mode er slået til eller fra?



Fedt Martin.

Kan du evt. give mig en bid der viser hvordan jeg laver det try & catch?




Det kan du tro Daniel.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Normal vil dit script også breake hvis du ikke bruger exceptions, men her vil dit script forsætte fordi vi vælger selv at håndtere fejlen.

Exception er desuden meget brugt i andre sprog, som java, c++ osv.




t