Forslag til udvikleren

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udviklere.

Jeg har et lille forslag til udvikleren.

Ligesom i IT Nyheder området, kunne det være fedt hvis hvert enkelt tråd kunne vises som kort "intro" til hvad emnet handler om, så man kan vælge om man vil læse hele emnet, eller om man bare lige vil læse intro'en..

Håber folket forstår :-)



Det kunne faktisk være rimelig blæret :)



Ja! Det skal så måske bare ikke være sådan at man ser den korte intro når man holder musen over.. Det ville blive irriterende.. Måske skulle der bare være en knap til at folde intro'en ud med :)

OFFTOPIC:
Hvis Kasper (TSW) kigger i denne tråd.. Så har jeg lige fundet en fejl:
http://imageshack.us/photo/my-images/685/fejludviklerendk.png/
Jeg bruger forresten den nyeste version af Google Chrome.



Tja, nu gav jeg ham bare forslaget, så kan han gøre med det som det nu lyster :)



Hvis du snakker om nyhedsområdet ude til højre, vil jeg klart sige nej. Det er virkeligt irriterende med alle de dumme slide-op og slide-ned hvis man kommer til at køre musen over.. Også irriterende hvis man lige sidder og læser og så kommer til at flytte musen.. En god måde at gøre det på kunne måske være at vise et resumé (først 100 tegn eller whatever) af tråden, men på den anden side - er det ikke hvad vi har overskrifterne til? :)



Jo Simon, men, folk er elendige til at beskrive i overskrifterne syntes jeg.

Jeg er holdt op med at besøge dem der skriver HJÆLP TAK og pleease hjælp mig, eller programmør betales.

Så vil jeg gerne kunne (Og tror da også der er andre der syntes det ville være fint), se lidt omkring tråden før man "spilder tid" på at besøge tråden.. Hvilket jeg satser på ville give flere seriøse tråde, fordi folk læser den lige hurtigt de der 100 tegn, og ser om det er noget for dem, er det ikke bladre de slet ikke ind på tråden.



Jo Simon, men, folk er elendige til at beskrive i overskrifterne syntes jeg.

Jeg er holdt op med at besøge dem der skriver HJÆLP TAK og pleease hjælp mig, eller programmør betales.

Så vil jeg gerne kunne (Og tror da også der er andre der syntes det ville være fint), se lidt omkring tråden før man "spilder tid" på at besøge tråden.. Hvilket jeg satser på ville give flere seriøse tråde, fordi folk læser den lige hurtigt de der 100 tegn, og ser om det er noget for dem, er det ikke bladre de slet ikke ind på tråden.


Jeg synes faktisk ikke det har været så slemt med ligegyldige overskrifter efter det nye udvikleren.dk kom til - det var langt værre på den gamle side ;-)



Jeg er egentlig enig med Simon, i begge dele endda. Overskriften, og derudover også tags, bør være nok til at afgøre om tråden virker interessant eller ej. Er man i tvivl, tjah, så tager et klik ind og et klik tilbage jo ikke lang tid :). De fleste tråde har efterhånden også rimeligt gode overskrifter, og bliver det et større problem vil jeg hellere arbejde henimod en løsning der fx gør det muligt for brugere med en vis mængde karma at rette dem :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Har lagt mærke til at folk (inklusiv mig selv) smider links inde i mellem paranteser ofte i slutningen heraf. Og ofte ender det med at højreparantesen kommer med ind i href attributen af html-outputtet. Så vidt jeg ved må man ikke have paranteser i en url alligevel så, tænkte det måske var noget der kunne udbedres, så paranteserne ikke sneg sig med ind?



t