Array indeksering på metodekald

Tags:    php indeks metodekald

Jeg har følgende kodelinje som jeg ikke kan få til at virke:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og jeg har selvfølgelig prøvet at putte det første stykke i parantes hvis fortolkeren skulle have en anden idé til rækkefølgen:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


_getNameDirExtension er en statisk methode som returnerer en associativ array. Hvordan udtrækker jeg informationerne?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har aldrig hørt om "self" indenfor php - prøv med $this->_getNameDirExtension($path))["extension"];


Du bruger self, når der er tale om en Statisk klasse.


-> Søren

Har du prøvet og debugge? Altså lave et forskellige prints inde i din method? prøv dig langsomt frem, og se hvor det går galt.

jeg er dog i tvivl om du kan gøre som du gør.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


jeg er dog ikke sikker, men det er et forsøg værd.



Har aldrig hørt om "self" indenfor php - prøv med $this->_getNameDirExtension($path))["extension"];



Har du prøvet og debugge? Altså lave et forskellige prints inde i din method? prøv dig langsomt frem, og se hvor det går galt.

Det er ikke scriptet det er galt med, men syntaksen.

jeg er dog i tvivl om du kan gøre som du gør.


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


jeg er dog ikke sikker, men det er et forsøg værd.

Jo det var jeg også kommet frem til og det virker. Men jeg valgte at spørge alligevel om der var nogen der vidst hvordan det skulle gøres, fordi det virker underligt at man ikke kan gøre som jeg prøvede. Selv i mindre dynamiske sprog kan man gøre som jeg ville.





Sandt, men vil nu stadig mene at PHP er mere fleksibelt end så mange andre sprog (;



t