Form virker ikke i IE

Tags:    ie fejl form

<< < 12 > >>
Hej UV´er.

Jeg er løbet ind i et problem.

Jeg har skrevet et stykke kode, som virker helt fint på mine computere, men andre admins på min hjemmeside, kan ikke få det til at fungere. Det viser sig at koden ikke fungere korrekt ved brug af IE, umiddelbart.

Se koden her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Meningen er at man skal vælge et brugernavn fra en select option og derefter kunne trykke på forskellige knapper, som så udføre en bestemt handling.

Som sagt så virker det hos mig, og jeg bruger firefox.

Hvad kan jeg gøre for at få det til at fungere i andre browsere også ?

Tak :)



15 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Stefan - kom igen når det er final.
Det er som du sikkert har bemærket, et working draft, og ikke endeligt besluttet. :)



@Stefan - kom igen når det er final.
Det er som du sikkert har bemærket, et working draft, og ikke endeligt besluttet. :)

Han benytter sig af html5 - hvorfor ikke vejlede ham i det? Jeg skriver også det er et draft, men derfor behøver man da ikke afvise det? Selvfølgelig kan ikke forvente ensartet effektuering p.t., hvilket jeg også gør opmærksom på: "dine brugere, har en browser der understøtter det html5 du bruger. "

Tidligere standarder er stadig ikke implementeret ensartet i de forskellige browsere. Skal vi helt udlade at bruge CSS X.X/XHTML X.X/... ?

Desuden bør du gøre dig selv en tjeneste, og lade være med at bruge w3schools som opslagsværk.

http://w3fools.com/

#Ontopic
Jeg har brygget nedenstående javascript eksempel sammen, det viser en form med POST sat som standard. Ved tryk på button kaldes javascript funktionen med den url, som action skal ændres til.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


På Chrome kan det være nødvendigt at ændre: document.this_form.action = XX til document.this_form.action.value = XX ... Også selvom standarden ikke er et draft... gab...





Indlæg senest redigeret d. 29.06.2011 13:51 af Bruger #955
@Stefan Men er der grund til at implementere en function som ikke vil virke uden javascript, når der er et fuldt funktionsdygtigt alternativ som ikke kræver et ekstra dependency og yderligere dokumentation.

Er nu meget sikker på at, jeg skrev et lille eller mellem html5 og javascript.

HTML5 metoden vil virke på browsere der understøtter nuværende HTML5 draft.

Javascript metoden vil virke på alle browsere, måske undtaget Chrome. Jeg har ikke afprøvet det, men læst mig til det.

Normalt afviser man benytte drafts i produktion, netop af den grund at det er et draft. Alle drafts kan ændres. Måske har man om en uge, besluttet at formaction skal ændres til form-action.

Drafts i almindelighed er en ting, nuværende status på HTML5 draften er en anden. Det eneste der mangler som sådan er implementering og ibrugtagen, hvilket definere hvornår det er en W3C standard. Selvfølgelig kan der ske ændringer i draften/standarden, men hvis funktionen allerede er implementeret er tabet minimalt.

Men nok om det - for at komme med noget brugbart Christian:

Lyder lovende.

Jeg ville nok lave noget i denne stil, hvis det skal gøres med JS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ouch..




Hej Michael.

Jeg desværre lige få det til at fungere.

Stefan, jeg har ikke prøvet dit bud endnu, men det får jeg lige gjort her snart.



Michael: Tak, det virkede :)



<< < 12 > >>
t