Hvordan bruger jeg en javascript svar i Jquery

Tags:    javascript jquery

Nu har jeg stiet mig blind på det her, så nu spørger jeg lige nogen andre øjne.

Jeg har følgende Jquery
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Mit mål er at få sat en aktivt id ind via en get var, som kommer fra url'en, som overføres via en smartyvariabel, det er den JS var jeg kalder section, som jeg så længere nede forsøger at spørger om er sat, og hvis den er det, så bruge den og ellers sætte den til false. Men jeg kan bare ikke få det til at spille, hvad gør jeg galt? Det virker hvis jeg hardcoder id'et ind. JS var section bliver sat korrekt



Indlæg senest redigeret d. 30.06.2011 16:37 af Bruger #15912
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey.
Kan ikke rigtig gennemskue hvad det er du prøver at lave.

Men har du prøvet at tjekke din Javacript konsol? I flere browsers såsom Chromium/Chrome kan man nemlig læse fejlmeddelser når scripts køre.

I Chromium: Højreklip på siden og vælg "Inspect Elements" I vinduet vælger du Console.
Lav nu en testkørsel, og test hvilke fejl der kommer frem.


Det er uden tvivl den bedste måde at debugge på.



Indlæg senest redigeret d. 30.06.2011 20:14 af Bruger #5097
I første linje sætter jeg bare var section, jeg gør det her af hensyn til smarty.

Længere nede i linjen: active: section ? section : false,

Spørger jeg så om section er sat, hvis den er det så bruger jeg den, eller skal active være false. Det er her filmen knækker, for active bliver ikke sat til indholdet at variablen section, men bliver i stedet sat til "section", hvilket jo er helt skævt.



section skal være en boolean, ellers giver følgende udtryk ingen mening:

active: section ? section : false,

Dog virker det lidt overflødigt at spørge en boolean om den er true eller false og returnere en boolean på det.

Men enig med Theis, er også lidt lost i din forklaring.. :)



Indlæg senest redigeret d. 01.07.2011 14:28 af Bruger #5789
Okey, sagen er den at jeg gerne vil kunne sætte en af mine sektioner som åben, i min according, ved at bruge en GET variabel fra URL'en. Javascript kan jo ikke sådan lige hente de variabler, så derfor overfører jeg dem med php / smarty (template enginen).

Jeg kan definere den sektion der skal være åben fra start med:
"active: åbensection"

Jeg gemmer sektionens nummer i javascript variablen "section" fx 2. (var section = 2;)

Den variabel vel jeg så gerne have afgiver sin værdi i mit jquery, men det gør den ikke, den bruger sit eget navn. Altså så bliver "active: section", i stedet for "active: 2".

Det giver ikke nogen fejl i mit script så jeg kan ikke fejl søge som i gerne vil have det. Det giver bare ikke nogen åben sektion fra start af.





Indlæg senest redigeret d. 01.07.2011 14:39 af Bruger #15912
t