Findes der en løsning?

Tags:    mysql php

Hejsa.

Jeg er lidt i tvivl om man kan gøre det, men jeg prøver at stille spørgsmålet alligevel :)

Kan man, når man laver et loop, så skrive 2 resultater fra samme tabel ud på samme tid, det vil sige at de to resultater må ikke komme ud hver for sig i et loop, men derimod sammen?

Håber I forstår spørgsmålet, ellers så spørg endelig :D

Hilsen Morten



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kode!

hvis du viser os hvad du har allerede nu, så forøger du markant chancerne for at vi kan give et bud.

Ud over det, er du virkelig nødt til at beskrive hvad det er du gerne vil opnå - hvad vil du gerne vise, og hvad mangler du for at nå det ønskede resultat.

Ellers sidder alle bare og gætter sig frem til noget, men der er kun een der ved hvordan det skal se ud - og det er dig!



har ikke kigget på SQLen men antaget at den virker:

Nedenfor er et forslag til hvordan du både bør skrive din kode, og løsningsforslag til hvordan du fikser dine prikker.
Forslaget til hvordan du skriver kode fremover, er noget du bør efterleve i høj grad, da det både hjælper dig med at overskue og læse din kode, men det hjælper også os andre til hurtigt at danne et overblik og komme med kvalificerede bud.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 04.07.2011 23:09 af Bruger #10216
Det kan nok godt lade sig gøre, men du bliver nok nødt til at forklare, lidt mere om din tabel og hvordan du forventer outputtet skal se ud.



Jeg har 3 tabeller som jeg joiner (Hvilket jeg ikke ved om jeg gør rigtigt)

Tabellen "Maskiner"
http://d.pr/OUhh

Tabellen "bind_maskiner"
http://d.pr/L2C8

Tabellen "prik_egnet"
http://d.pr/vvlp

Jeg regner med at kan få vist produkterne enkeltvis, men med enten 1,2 eller 3 prikker på billedet.

Er det blevet mere klart hvad jeg mener :D ?




Jeg regner med at kan få vist produkterne enkeltvis, men med enten 1,2 eller 3 prikker på billedet.

Skal det forstås sådan, at du gerne vil have billedfilen fra maskiner, sat sammen med det fra prik_egnet?



Nej, jeg skal bare have billederne oven på billedet.

Det vil sige at prikkerne ikke skal integreres i selve billedefilen, men derimod bare ligges ovenpå.

Mit problem ligger i at jeg ikke kan hive to resultater ud på samme tid i et loop :)



Her kommer mit bud så:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Det er ikke testet på nogen måde.

Den korte version:
- Et produkt på hver linie
- Hvis der er flere prikker(?), bliver de samlet i et output -f.x. "small_garden.png;middle_garden.png"



Jeg har dette kode indtil videre:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er denne linie jeg er koncentreret om:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


fordi at jeg gerne vil have den til at skrive de prikker ud som er koblet op med maskine navnet i databasen, jeg skulle mene at man kan bruge en sql streng til det, men hvordan den skal se ud, det ved jeg sørme ikke.



Jeg har kigget på det, og din kode virker desværre ikke, jeg er ret overbevist om at det ligger i sql sætningen, men jeg ved ikke hvad, har I nogle ideer til hvad :) ?



t