convert??

Tags:    c# asp.net sql mssql

hej
lille men irriterende problem, jeg vil gerne have at der bliver udskrevet navn istedet for id i denne kode
<asp:Label ID="Label_forfatter" runat="server"><%# Eval ("fk_brugerid") %></asp:Label>
hvad er det lige jeg mangler???
Klindt



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Henriette,

Okay, så skal du i din SQL joine med den tabel der indeholder brugerens navn - ellers bliver det svært at få fat i den værdi :). Du kan evt. prøve at poste din kode, som minimum det stykke hvor du henter data ud, samt en oversigt over tabellerne, så er der sikkert nogen der kan hjælpe :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Henriette,

Din SQL ligger i din SqlDataSource og skal rettes til noget i den her stil (naturligvis utestet, da jeg ikke kender din struktur :)):

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Du skal rette "bruger_tabel" til navnet på den tabel hvor dine brugere ligger i. Derudover skal du evt. rette bruger_tabel.id til navnet på den kolonne der indeholder det unikke bruger ID i din bruger tabel, hvis den ikke hedder "id". Det samme gælder for bruger_tabel.navn, hvis "navn" ikke er navnet på den kolonne der indeholder brugerens navn :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 10.07.2011 19:06 af Bruger #1
Hej Henriette,

Det er lidt svært at svare på, uden at kende strukturen for din database tabel, men der hvor der står fk_brugerid skal du i stedet skrive navnet på den kolonne der indeholder brugerens navn :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kasper,

men i min tabel er der ikke kolonne der hedder brugernavn f.eks. jeg har udelukkende en fk_brugerid :-)

og mener at kunne huske (kan tage fejl) at ´man kan convertere inde i Eval således at brugernavnet bliver hentet udfra fk som så henter selve brugernavnet i den tabel jeg har kaldt "brugere"?? håber du forstår hvad jeg mener :-) er næsten selv forvirret nu...

tak tak

Henriette



Kasper, du har ret :-)

<asp:Panel ID="Panel_udland" runat="server" BackColor="#828969" BorderStyle="Solid"
BorderWidth="5px" Font-Names="Union" GroupingText="Udlands nyt" min-height="405px"
Width="910px" BorderColor="#FFFFCC" Font-Size="Large" ForeColor="black" ScrollBars="Auto">
<asp:Repeater ID="Repeater_udland" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource_udland">
<ItemTemplate>
<asp:Label ID="Label_dato" runat="server" Font-Size="Small"><%# Eval ("dato") %></asp:Label><br />
<asp:Label ID="Label_overskrift" runat="server" Font-Bold="true"><%# Eval ("overskrift") %></asp:Label><br />
<asp:Label ID="Label_tekst" runat="server"><%# utillity.forkort((string)Eval("tekst"),50)%></asp:Label>
<br />
Skrevet af:
<asp:Label ID="Label_forfatter" runat="server"><%# Eval ("fk_brugerid") %></asp:Label>
<hr />
</ItemTemplate>
</asp:Repeater>
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource_udland" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
SelectCommand="SELECT TOP (5)id, overskrift, tekst, dato, fk_kategoriid, fk_brugerid FROM nyheder WHERE (fk_kategoriid = @fk_kategoriid) OR (fk_kategoriid = 2) ORDER BY dato DESC">
<SelectParameters>
<asp:SessionParameter DefaultValue="2" Name="fk_kategoriid" SessionField="katid" />
</SelectParameters>
</asp:SqlDataSource>

lille udsnit af koden og tabellerne er som følger , men det er nok en innerjoin jeg skal have fat i.tabellen jeg har fat i her hedder "nyheder" og jeg skal have fat i "brugernavn" i tabellen "bruger"



du er genial, jeg gør det og vender tilbage. 1000 tak



t