favicon i IE

Tags:    internet-explorer favicon

Hejsa

Jeg er ved at lege lidt med et favicon på min side.
Jeg har tilføjet et animeret, og et statisk billede.
Begge i hver sin mappe der hedder favicon.ico.
Derudover har jeg placeret et statisk ikon i roden af mit site, da jeg har hørt at IE netop kan være lidt streng med den slags og "besværlig".
På trods af mit ikon vises rigtigt i Chrome, kan jeg ikke finde ud af hvad der gør at mit ikon ikke vises i IE.

Er der nogen der evt. kan hjælpe mig lidt?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
IE er meget irreterende omkring favicons, prøv at lave et favicon der er 8-bit .ico

bare for at teste

Jeg så også lige på din hjemme side at du i kilde koden siger
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

er der nogen speciel grund til dette? :P
sådan som jeg ser det, kan du bruge "obj" til det hele



Indlæg senest redigeret d. 13.07.2011 22:04 af Bruger #16191
IE er meget irreterende omkring favicons, prøv at lave et favicon der er 8-bit .ico

bare for at teste

Jeg så også lige på din hjemme side at du i kilde koden siger
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

er der nogen speciel grund til dette? :P
sådan som jeg ser det, kan du bruge "obj" til det hele


Tak det vil jeg prøve en af de følgende dage :)

Nej det faktisk fordi det er noget test-kode jeg ikke har rodet op i, men det virker så jeg leger videre med andet sjovere og når det er færdigt så rydder jeg mere op over det hele :)
Kan nogen gange være svært at bevare fokus, men så lærer man jo noget.

EDIT:
Den skal åbenbart lige have 15 min for at finde ud af det :D Nu er det på.. Wierd fuck IE!



Indlæg senest redigeret d. 13.07.2011 22:57 af Bruger #16651
:) jeg ved ikke med IE8 og under, men dit favicon virker i min IE9 :P



Hej

Jeg ved godt jeg kommer lidt sent ind i denne tråd. Men lige netop dette emne, har jeg selv kæmpet med. Og har efter mange timers efterforskning, undersøgelser og forsøg, fundet frem til følgende.

For at være helt sikker på, at ikonet vises i IE. Skal ikon filen placeres i roden. Og linket skal indeholde den fulde sti:
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="http://www.domænet.dk/favicon.ico">

Har du forsøgt noget andet først. Skal du slette cachen. Da IE ellers godt kan være lidt længe om, at opdage at der er sket forandringer.



husk et 120x120 png til (i)osx, ligges blot i roden med navnet "apple-touch-icon.png"

http://www.macgasm.net/2011/02/10/customize-websites-ios-bookmark-favicon/

/J



t