DirectX 11 eller Game Engine?

Tags:    c++ game directx

Hej!
Jeg har programmeret i C++ i langt tid nu, og jeg begynder at overveje at lære DirectX 11 for at lave spil. Jeg synes at DirectX 11 er rigtigt svært, og det kommer til at tage lang tid at lære, men jeg er villig til at bruge tiden på det.

En ven sagde til mig, at jeg burde lære en Game Engine som UDK (unreal game engine) i stedet, fordi det er meget nemmere og hurtigere at lave spil i.
Jeg ville gerne være en programmør i fremtiden, ikke nødvendigvis en spil programmør, hvad ville være bedst for mig i fremtiden?

Kan jeg få brug for DirectX ved siden af spil udvikling?
Behøver man at kunne en API som DirectX/OpenGL for at være en spil programmør?





1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er rigtigt at det er meget nemmere og hurtigere at lave spil i en engine, så hvis målet er at lave et spil så hurtigt og let som muligt er det rigtige valg nok en engine.
Omvendt er der meget at lære om computer grafik ved at lære OpenGL eller DirectX(Direct3D).

Skal lige siges at jeg stadig selv kun går i gymnasiet, så alt hvad jeg skriver herunder skal taget med et gran salt.

Fold kodeboks ind/udKode 

Svært at sige. DirectX giver nok en mere generel form for viden om computere og grafik, imens det at lære en engine er mere specifikt til lige præcis det værktøj. Evnen til at kunne sætte sig ind i mere high level libraries/frameworks/engines/whatever vil dog nok være ret vigtig.

Fold kodeboks ind/udKode 

AutoCAD bruger enten OpenGL eller Direct3D (Kan ikke lige finde ud af hvilken), men jeg tror ikke der er så mange eksempler. Generelt skal alle programmer der skal bruge advanceret grafik bruge enten OpenGL eller Direct3D (om det er igennem en engine, et andet værktøj eller direkte).

Jeg tror det vigtigste er at man bare lære et eller andet, jo svære jo bedre :)



t