arduino og flash

Tags:    arduino flash

Hej Udviklere.

Er så småt gået igang med at bestille dele hjem til en maskine jeg skal have bygget. Maskinen vil kunne lave printplader (færdige PCB med baner i).

For at få det til at virke, skal jeg have lavet et flash program, som alle med flash installeret, kan bruge.
Flash programmet skal have nogle dimensioner, fx. 500mm X 1000mm
Også skal man kunne tegne sine prints i det program, også sende som fil til os (Mig), som så skærer banerne ud, så det passer som designet.

Jeg er dog i tvivl om nogle ting.
Om det flash program skal udskrive en txt fil, som beskriver hvor banerne skal gå fra og til, som X og Y kordinater, eller hvordan det nu skal fungere

Forstiller mig noget i denne stil:

Start x:y - slut x:y
2:2 - 6:2
6:2 - 6:10
6:10 - 10:2
10:2 - 2:2
Som så vil danne en regtangel. (stav)


Også havde jeg forstillet mig at der skulle være nogle grundlæggende komponenter i programmet, man kunne bruge til at dele banerne op med, så banerne ser ud til at passe til komponentet.


Men, nu kommer spørgsmålet.
Jeg har jo mistet min flash erfarring med tiden (Den var alligevel ikke meget vær), så hvad ville sådan et program koste at lave?

Og hvad skulle du have for at lave det? <- Spørgsmål, IKKE REQUEST!

----

Og hvad med arduino boardet, 1 ting er jo at kunden skal have designet sit print, en anden ting er at skulle få arduino til at forstå hvad det skal lave.

Nogen der har erfarring med at få arduino til at forstå disse kordinater, og lave det? Og hvad vil det så koste?



Indlæg senest redigeret d. 24.07.2011 23:00 af Bruger #15611
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Tuxa

Det vil nok være alt for omkostningsfuldt for dig at bruge tid på at få udviklet en flash app der kan bruges til dette, og som vil være funktionel nok for brugerne. Det er nok en noget bedre løsning at kigge på de mange programmer til printlayout der allerede findes, og se om ikke en af dem kan eksportere i et format som du kan bruge.

Det er jo som sådan ikke "arduino" der skal forstå nogle koordinater, det afhænger jo meget at hvordan tingene til sat til arduino, arduino har jo ikke nogen ide om fysiske dimensioner.



Indlæg senest redigeret d. 25.07.2011 09:30 af Bruger #890
Nej, okey.. :) så må jeg vel skippe den idé - For now :)

Tak.



t