addClass virker ikke

Tags:    jquery javascript

Kære udviklere!

Er der nogle der kan svare mig på hvorfor min addClass() ikke virker?

Fold kodeboks ind/udJScript kode 



Jeg ville gerne have den til at når du er på forsiden, så har knappen "Home" en class som hedder "current", og ligeledes hvis man klikker på "Home" sker der det samme. Og hvis man klikker på f.eks. "About" så får den knap en class som hedder "current" og "Home" mister den class, hvis du forstår mig

Eksempel her: link

Mvh. Daniele :D



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
der er 2 grunde

1.
du skal pakke det ind i:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

På den måde afventer du at DOMen er klar.
Hvis din jQuery kode bliver kørt før DOMen er klar, kan du få fejl, da du leder efter noget der ikke er oprettet endnu.

2.
når du trykker på et link, sender browseren dig over til den side som du har bedt om, så du ser ikke den tilføjer klassen, da du kommer over på en ny side (hvor scriptet ik er kørt)



Indlæg senest redigeret d. 25.07.2011 17:08 af Bruger #3427
Nu behøver man ikke skrive hele document ready strengen. Man kan nøjes med at passe en function til jquery
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Derudover er det rigtigt, som Kenneth siger, at dine click events ikke vil fyre af, fordi siden allerede er skiftet til en ny, inden klikket er færdigt. Dermed er det et nyt sideload og ny visning af alting, og alle events er nulstillet. Du kan ikke opnå det du prøver der, med et klik event.

Det du gerne vil er at vise den nuværende side med en bestemt klasse. Det gør du bedst med et serverside script. Hvis du fx bruger et .NET/PHP CMS på backenden skal dét tilføje klassen til tagget for dig.

Ellers skal du have fat i urlen med javascript og så tilføje klassen til det der står i urlen, men eh, det er for meget besvær for for lidt.



Nu behøver man ikke skrive hele document ready strengen. Man kan nøjes med at passe en function til jquery
Fold kodeboks ind/udJScript kode 



korrekt, tænkte bare det var nemmer at forstå koden med document ready når man er ny til jquery.



Jeg har fundet ud af det selv, men tak :)



Husk altid at poste løsningen. Den kan hjælpe andre og derudover er det jo meget rart for dem der har forsøgt at hjælpe dig at vide hvad der gik galt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



#Kasper
Jeg loeste selv problemet ved at kigge paa nettet, saa fik ikke hjaelp herfra, men deres loesninger at jo rigtige nok, saa kan godt give dem karma :)

For at man lige kan se hvordan jeg gjorde, saa kig her :)
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men et spoergsmaal jeg egentlig har, hvordan saetter man det sammen saadan at naar man gaar ind paa en anden side, saa aendre den min class?



Indlæg senest redigeret d. 28.07.2011 23:36 af Bruger #16025
t