Nogle der kan hjælpe mig med et skærmskud i Media Center?

Tags:    vb.net

Er der nogle som kan hjælpe mig med at tage et skærmskud i Windows Media Center på Windows 7 i full screen, via kode, MENS det kører i fuld skærm?

Før i kommer med "Google" kommentarer så prøv lige selv ;)
Jeg ved ikke om det er af DRM årsager eller hvad det skyldes, men Windows Media Center i fullscreen er bare en sort boks i TeamViewer, ved hjælp af PrtSc tasten og via Graphics.CopyFromScreen() i .NET.

Grunden til jeg så desperat gerne vil have et skærmbillede fra Media Center er at jeg jo har det der hjemme automatiseringsprojekt kørende, og det ville være SÅ fedt at jeg kunne vise en miniature ovre på min touchskærm af hvad der kører, selvom TV'et måske er slukket.

Har faktisk allerede lavet en remote desktop class. Men der bruger jeg CopyFromScreen() og det er bare sort boks.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 18 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
mener man kan slå det fra i windows media player options et sted, så skulle man kunne bruge PrtSc. - nu bruger jeg mac så kan ikke lige kigge efter.

edit: kigget lige på google.

Tools > Options > Performance Tab > Advanced - slå "Use Overlays" eller "hardware acceleration" fra.



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2011 02:13 af Bruger #3427
prøv options i Windows Media Player, ikke Media Center, tror nok de deler indstilliger lige hvad det her angår.

du skulle kunne få en menubar frem i toppen ved at trykke Alt, ved jeg ik om man kan i Media Center.


edit:
mener også man kan tage et screenshot ved at trykke Ctrl + I (i media player, ved ik med media center), så måske du kan sende den key combo fra vb.net.



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2011 02:50 af Bruger #3427
Det at køre programmer i fuldskærm og så ikke kunne tage skærmskud er et kendt fænomen. Hvis den nuværende metode er for langsom kan det være du skal google efter noget screen capture med Direct3D, hvilket jeg gætter der bliver brugt.

En anden løsning er muligvis at køre det i et vindue, og så bare gør vinduet så stor som muligt.



Men sort skærmskydning ved full screen med hardware rendering er synderen.

På wiki beskrives det bedre:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screenshot#Microsoft_Windows

Og link nummer 2 forklarer hvorfor, og link nummer 4 giver dig nogle programmatiske muligheder, til bland andet DirectX.

Held og lykke med det :)



mener man kan slå det fra i windows media player options et sted, så skulle man kunne bruge PrtSc. - nu bruger jeg mac så kan ikke lige kigge efter.

edit: kigget lige på google.

Tools > Options > Performance Tab > Advanced - slå "Use Overlays" eller "hardware acceleration" fra.


Hmmm tak for svaret men jeg ser ikke ud til at kunne finde dette? Kører på Windows 7, nu er der ikke nogle tradiotionelle menuer i Windows Media Center, men mere sådan et "sexet interface" eller hvad man nu skal kalde det.

Som her:
http://blog.retrosight.com/content/images/WindowsMediaCenterWindows7Build6801/SmallStartMenuTV.png

Har lige gloet alle settings igennem, kan ikke finde det? :/




HAHA EDIT:

Got it, Googlede lidt videre og faldt over denne her blog.
Genialt.

http://pricklytech.wordpress.com/tag/media-center/


Gad vide hvorfor det er slået fra som standard?






EDIT EDIT:

Jeg var lidt for hurtigt ude... Dette virker helt perfekt på Windows 7 64 bit hvor det ikke har haft virket før heller, men sjovt nok kan 32bit versionen ikke lide det og nægter stadig at samarbejde.



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2011 02:42 af Bruger #14381
Kender godt alt tricket og virker ikke i Media Center. Prøver lige at ændre indstillinger i Media Player.

Selv hvis CTRL+I virker er det nok ikke hurtigt nok. Jeg har sagt til mig selv at mindst 4 billeder i sekundet vil jeg have til den skærm. Og jeg kan sagtens levere meget mere med den kode jeg har skrevet nu. Men nu er der jo heller ikke nogen grund til at overdrive. Tror bare ikke på at en screenshot til clipboard metode er særlig god.


EDIT : Og jeg prøver.... Intet. TeamViewer kan i hvert fald ikke og PrtSc ser heller ikke så glad ud :/


EDIT EDIT:

Jeg så vidst ud til at finde problemet... Intels hardware acceleration, OS'et får aldrig "fat i" skærm output dataene fordi de bliver renderet på GPU'en før de bliver sendt til mit TV. Prøvede at slå Intels Driver fra og Voila.


Det giver mig så et nyt problem. I kan vel alle sammen godt regne ud at køre HD film og lignende uden hjælp fra en GPU er noget.... Ahøm... Krævende ^^ Så det er ikke en instilling jeg har tænkt mig at køre med, så hellere undvære "LiveView" på min touchskærm.



Indlæg senest redigeret d. 30.07.2011 04:36 af Bruger #14381
Det at køre programmer i fuldskærm og så ikke kunne tage skærmskud er et kendt fænomen. Hvis den nuværende metode er for langsom kan det være du skal google efter noget screen capture med Direct3D, hvilket jeg gætter der bliver brugt.

En anden løsning er muligvis at køre det i et vindue, og så bare gør vinduet så stor som muligt.


Jeg har skam haft tænkt lidt på det der med at køre det i et "stort vindue" og så bare have min taskbar hidet. Hell yeah kunne endda gøre programatisk. Men jeg synes det virker som om Mediacenter "opfører" sig lidt anerledes når det er i full screen, ved ikke om det bare er mig der er pefektionist og ikke kan slå det ud af hovedet at det er et normalt vindue. :roll:

Tror jeg vil prøve at kigge ind i det der med Direct3D. Tænk at det kan være så besværligt at få lidt blær i hjemmeautomatiseringen.:lol:



t