Javascript PHP mysql chat

Tags:    javascript php mysql chat

Hej Udviklere

Jeg er ved at lave en chat, som ikke skal opdatere hele siden men blot sende beskeden og være klar med det samme til at sende igen, hvis I forstår.

Jeg har indtil vidre denne kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg er lidt usikker på om det virker.

post.php:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nogen der har en idé om det virker? Hvis ikke har I så noget kode som kan få det til at virke? :)

På forhånd mange tak :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal nok ud i noget jQuery.. Men ellers kan du lave et frame, hvor du har dit input.. Så opdatere hele siden ikke :)



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2011 12:58 af Bruger #15853
Proev med noget jQuery:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Jeg har en kode der opdatere beskederne hvert millisekund. Det er bare når man trykker på "Send" siden opdatere hvilket den ikke skal :)



kig på noget jQyery post/ajax

http://api.jquery.com/jQuery.post/



Jeg vil klart anbefale at bruge noget longpolling når det er en chat. På den måde mindsker du antallet af gange du skal sende en forespørgsel til at php-script, åbne og lukke en databaseforbindelse.

Jeg gik for noget tid siden i gang med en artikel om netop dette emne her på udvikleren, men gik lidt i stå da jeg blev optaget af andre projekter.

Jeg håber at kunne få gjort den færdig inden alt for længe når der kommer lidt ro på igen.



Med longpolling skal man bare være opmærksom på at en forespørgelse er konstant åben. Dvs. 40 concurrent connections kan blive en stor belasting for en server.
Især hvis der ikke er noget som lukker forespørgslerne igen.



Med longpolling skal man bare være opmærksom på at en forespørgelse er konstant åben. Dvs. 40 concurrent connections kan blive en stor belasting for en server.
Især hvis der ikke er noget som lukker forespørgslerne igen.


Det skal man selvfølgeligt tage højde for ;-)



t