HDMI 1920 * 1080 på 27 tommer

Tags:    diverse

Hej Alle, jeg har lige købt en flot 27 tommer skærm som jeg er rigtig glad for, men har lige et spørgsmål.. Det skal lige nævnes jeg sætter den til min bærbar, grafikkort AMD Radeon 6550M.

Når jeg jeg sætter den til med VGA, så kan den godt fylde hele skærmen med 1920 * 1080, men hvis jeg gør det med HDMI, så mangler den lige 2-3 cm i kanterne. Nogle der har ooplevet ligeledes?

Mvh, Andreas



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det har noget med scaling at gøre, du kan ændre indstillingerne under AMD catalyst kontrol panel.
Du har se her hvor det gøres



Du skal bare åbne AMD catalyst kontrolpanel.
Det kan du gøre ved at højreklikke på det lille røde ikon i højre hjørne.
Eller hjøre klikke på dit skrive bord og så skulle der gerne vej AMD catlyst imellem menuen der kommer frem.



Hvis du bruger en ældre version catalyst så ser layoutet nok ikke helt sådan ud. Det eneste jeg kan forslå er at opdatere, eller prøve at gå igennem alle menuerne.



Det har noget med scaling at gøre, du kan ændre indstillingerne under AMD catalyst kontrol panel.
Du har se her hvor det gøres


Ved du hvordan jeg kommer til det skærm billede der? for kan ikke finde det?




Du skal bare åbne AMD catalyst kontrolpanel.
Det kan du gøre ved at højreklikke på det lille røde ikon i højre hjørne.
Eller hjøre klikke på dit skrive bord og så skulle der gerne vej AMD catlyst imellem menuen der kommer frem.


Ok, har prøvet at åbne Catalyst, men kan simpelthen ikke finde den side..



Hvis du også har købt en samsung, klikker du bare på "auto" nede på selve skærmen, lad være med at få grafikkortet til at gøre arbejdet. Der bør i på din skærm, i dens instillinger være en canvas/ratio sync funktion.



t