Seneste Tweet

Tags:    json javascript html

Hej UV!

Jeg prøver at finde frem til en løsning på at integrere mit seneste tweet, fra min Twitter profil, på mit website - men kan ikke få det til at fungere.

Jeg har opsat det således:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Resultatet er blot at der ikke kommer noget. Jeg har prøvet at gå ind på twitter.com/statuses... osv, som er det nederste "script" link. Det burde virke ifølge den går jeg ud fra.

Nogle der kan forklare mig hvorfor det ikke virker? :)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 32 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kig altid først i din fejllog. Den burde i dette tilfælde sige noget om at document.getElementById('twitter_update_list') is null.

Grunden til dette er at de to scripts er indsat før dit div element, og scriptet bliver altså kørt før din div#twitter_update_list er blevet lavet og indsat i DOM'en.

2 Muligheder:
1) Anbring de to <script> tags UNDER din div.
2) Lav dig eget script der benytter sig enten af window.onload eller DOMReady eventet, så du først skriver til din div når den er blevet lavet.



At du med fordel ville kunne lave et script ala nedenstående:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

EDIT: (Koden er ikke testet)

Eller endnu bedre: Vente på "onload" eventet, og derefter hente resultaterne med XHR (AJAX). Dette ville kunne give dig langt større fleksibilitet ang. dine forskellige poster.



Indlæg senest redigeret d. 05.08.2011 22:16 af Bruger #11328
Hvis du bruger mit eksempel er det ligegyldigt, da scriptet i så fald venter indtil hele siden er loadet færdig og først da evaluerer scriptet.

Hvis du bruger mit eksempel, kan du også smide dine <script> tags op i <head>, hvor jeg, personligt, mener at de hører hjemme.



Tusind tak, det virkede!
Hvad mener du med punkt 2?



Hvis jeg skulle bruge dit eksempel, skal den så være før eller efter min div? :)



Skide godt, det virker perfekt! :D



Lige en lille kommentar jeg mener brude kunne hjælpe også.
Kan man ikke bruge DEFER indeni i <script>-tagget?
Så vidt jeg har læst skulle det gerne gøre at scriptet ikke køres før dokumentet og DOM'en er oprettet og læst.
Se eksempelvis dette rigtigt gode eksempel.



defer er desværre ikke implementeret af alle browsere endnu.



t