Facebook Connect

Tags:    facebook php

Hej UV!

Jeg ville gerne afprøve Facebook's funktion med at kunne logge ind på en privat side, f.eks. min egen blog. Så jeg er igang med at opsætte det, men det virker sgu ikke rigtigt.

Jeg har oprettet en applikation som man skal, men der er flere ting jeg ikke ved hvordan jeg gør.

Jeg skulle udfylde følgene punkter:
Canvas Page
Canvas URL

Problemet med disse to er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive der. Er der nogle der kan forklare mig det?

Min HTML osv.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
canvas page og url, er navn og sti til din app, de kan bare lades tomme, det er nærmere til din app's fansides forside.

pagetab er herimod til dem der installere appen på deres fan side.

Det eneste du skal bruge er valid appId.

Har du ikke et link, det der copy/paste fra facebook burde jo virke ?



Nu virker det! Fik bedst hjælp via msn af Martin Jul Jönsson. Tusind tak Martin :)



Indlæg senest redigeret d. 06.08.2011 13:37 af Bruger #16025
Skriv venligst hvordan du gjorde :)



Jeg downloadede blot filerne her:
github.com/facebook/php-sdk/

Så fandt jeg ud af at jeg skulle bruge koderne fra filen example.php, og omkode dem så de blev tilpasset. F.eks. med <?php echo $user_profile[name]; ?> så udskriver man sit navn. Det er nemt at gå til :).



tak :D



Så lidt :)



Så er det med at nyde det mens det varer, ens facebook apps har det med at blive blokeret konstant - tilmed uden at man får besked om hvorfor..



@Benni
Hvis dette kan være en risici, kan der så være nogen bestemt årsag til at adgangen bliver blokeret?



TROR det (typisk?) er fordi, at mange anmelder som spam, men er desværre umuligt at få det ud af FB.

Det er så lavet så usmart, så hvis du først får den blokeret, så selvom du har fået granted tilladelse af brugerne, er du nød til at få den forfra til den nye app, som man er nød til at oprette (de genåbner ikke lukkede)..



Indlæg senest redigeret d. 06.08.2011 19:20 af Bruger #10576
@Benni
Hvor mærkeligt egentlig. Men det gør mig ikke så meget hvis den en dag bliver lukket, for kan bare lave det hele igennem mit eget login :).

Jeg bruger det sådan set kun for at besøgende ikke behøver at oprette en bruger hvis de har facebook - og det har stort set alle :).



t