Image Crop Thumb

Tags:    php jquery

<< < 12 > >>
Hej Udviklere!

Jeg har et problem med en Crop funktion hvor jeg skal kunne resize et billede til at gemmes både som original billede og et nyt thumb billede. Det virker fint, men kan ikke gemme dem som f.eks. time() og så thumb eller large. Kan kun gemme dem med et enkelt navn.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


I kan se under $large_image_name og $thumb_image_name der vil jeg gerne kunne skrive time() . "thumb"; eller time() . "large"; men hvis jeg gør det så gemmer den kun det "originale" billede i mappen, og jeg kan ikke resize billedet.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Skriv hvis i mangler noget mere.

Med venlig hilsen,
Daniele :)



16 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Daniele,

håber ikke jeg misforstår, har ikke lige læst din kode, altså du har prøvet at gøre a la:
$time = time();
$thumb = "thumb";
$thumb_image_name = "$time.$thumb";

og det vil ikke fungere ? Ikke fordi du ikke får vist .thumb filendelser pga noget filtrering i ftp proggi?



Hej Benni.

Du har ikke misforstået det. Jeg vil have den til at gemme som time()."thumb" men det går bare direkte over på at gemme til mappen.

Når den bliver gemt under navnet thumb uden time() foran, så kan den sagtens. Jeg tror at det er fordi at den skriver to forskellige time() stykker i hver del af koden, og derfor kan den ikke gemme med samme navn. Det er ligesom hvis man skriver rand(1, 100) så i den ene ende vil den udskrive 63 og i den anden vil den udskrive 88 - bare som eksempel.



så du gemmer time funktionens retur svar i en variabel og benytter denne ? hvis du gemmer en string med "time() thumb" får du jo ikke kaldt funktionen, så vil det fejle da den vil prøve at smide () tegn i filnavnet som pænt sikkert ikke er tilladt.



Jeg vil sådan set bare skrive dem ind sådan her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Men det kan den ikke. Senere vil jeg sende den op til databasen, så det kører igennem der. Men den skal også kunne gemme filen jo :).



Hmm ja jeg tror du har ret i at det sikkert var værd at checke på om den prøver at oprette samme filnavn flere gange, eller om den checker på om filen eksisterer et sted, hvor der står forkert navn, fordi du bruger time() igen og får et nyt filnavn igen som ikke matcher..



Hvordan kan man løse det tror du?



har du mulighed for at smide en zip fil med koden så lurer jeg da gerne :=)



Hmmm virker spøjst nok hos mig :D
http://ge.tt/9rzKJo6?c

så det er mærkeligt.



Ja men har du skrevet det der time() ved navnene?



<< < 12 > >>
t