Automatisk refresh af div ved klik

Tags:    jquery html

Hej Udviklere!

Jeg er ved at lave en slags "Version" funktion til min side, hvor jeg opdatere min version af siden, f.eks. 2.0.3 så folk kan se hvilken version min side er i.

Det virker fint nok med php, MySQL osv..

Men jeg ville gerne lave det sådan, ligesom på en "lommeregner/calculator" at hvis jeg trykker på + så går tallet automatisk +1 op, og ligeledes med - hvor tallet går -1 ned.

Jeg har givet mine input's disabled="disabled" så man ikke kan redigere direkte i input'en, men den skal istedet kunne reguleres pr. + og -.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Jeg har ikke lavet nogle reaktioner/funktioner på plus og minus endnu, da jeg ikke aner hvordan jeg gør. Håber at i forstår mig :)

Med venlig hilsen,
Daniele

P.S. I overskriften/emnet har jeg skrevet "div" hvor jeg mente "input" :)



Indlæg senest redigeret d. 14.08.2011 19:00 af Bruger #16025
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1) Forstår ikke lige dit ønske, et program kan da ikke gå en version tilbage? Er det ikke bare at lave en knap, der ligger 1 til i build version, og så checker på, at hvis den er 9, at den så bliver 0 og ligger 1 til i næste felt. Hvis du så vil hæve versionsnummeret til v3 må du så gøre det i databasen de få gange det måtte være aktuelt.

Men sådan lidt Google inspireret, så er versionsnumre på net jo lidt dødt :=) .. måske build date er mere interessant... ? (og husk ligesom google at skrive beta overalt ;) )



Det der er meningen er en opstilling således:

[ 2 ] [ 0 ] [ 3 ]
- + - + - +

Hvis man så trykker på plus ved 2 tallet, så bliver det sådan her:
[ 3 ] [ 0 ] [ 3 ]
- + - + - +

Det er bare sådan jeg gerne ville lave det, hvis du kan forstå mig.
Det kan også bare være plus, uden minus. Det er bare sådan at jeg ikke skal skrive tallene hele tiden. Jeg ved godt hvordan jeg plusser med +1, men jeg ville gerne have det sådan at den gjorde det automatisk istedet for at den "skjuler" det, og bare sender det i min mysql_query.



t