if løkker i vba

Tags:    vba

Jeg har et problem i if løkkerne jeg kan ikke helt få det til at gøre som jeg vil. Når jeg skriver at den aktive celle ska være under 13 og vise rød farve samtidig med at den max må være 23 og igen vise rød, så viser den stadig rød når jeg skriver imellem 13 og 23 istedet for grøn hvad gør jeg forkert?


Sub Registrering()
Dim BilNr, Brændstoftype, Kmprliter As Single
Range("A1") = "BilNr"
Range("B1") = "Brændstoftype"
Range("C1") = "Kmprliter"
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
ActiveCell = InputBox("Indtast bilens nummer")
ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1").Select
Brændstoftype = InputBox("Hvilken brændstoftype bruger bilen")
ActiveCell = Brændstoftype
ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1").Select
Kmprliter = InputBox("Indtast værdien for km. pr. liter for bilen")
ActiveCell = Kmprliter
ActiveCell.Offset(0, 1).Range("A1").Select

If ActiveCell.Value < 13 Then
ActiveCell.Interior.Color = 65280 ' Aktive celle for farven grøn(Km pr. l er i orden)
ElseIf ActiveCell.Value > 22 Then
ActiveCell.Interior.Color = 255 ' Aktive celle for farven rød(km pr.l er ikke i orden)
Else
ActiveCell.Interior.Color = 255 ' Aktive celle for farven rød(km pr.l er ikke i orden)
End If
End Sub




7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For det første, så er if ikke en løkke.

For det andet, så kan du prøve med:

Fold kodeboks ind/udVBScript kode 





Indlæg senest redigeret d. 16.08.2011 09:27 af Bruger #9814
Prøv at debugge / udskrive værdien af ActiveCell.Value på linjen med den første if. Har den værdien som du regner med?



Kan man eventuelt sætte det op så man for en infobox istedet for så den hvor den siger at dette ikke er muligt?



Ja det min fejl det blev en lidt for lang aften med programmering så begyndte at kludre i tingen, men den viser stadig forkert når jeg skriver over 22 eller under 13. der imellem skal der være grønt og har ændret ved punkt 9 så det bliver en grøn farve, men den bliver så rød stadig væk ved alle tal




Jeg kan sku ikke finde ud af alt det der, det bare et fag jeg har på min linje som jeg ikke forstår :), så jeg beskriver bare hvad der går galt med det og hvad den skulle have gjort rigtig

mange tak for hjælpen Brian :)



Så lidt - men virker det nu? Ellers skal vi jo have fundet en løsning ;-)



Nej det giver stadig en rød farve når man skrive imellem intervallet, der skulle den være grøn, men ja jeg tror nok jeg aflevere blankt da jeg også skal lave en opgave til hvor jeg skal en kode der skrive dato'er ind i et andet ark samtidig med man laver en inputbox hvor man kan skrive nye benzin priser ind men det kan jeg ikke finde ud af :)



t