Fælles uviklingsmiljø

Tags:    windows api

Vi er en gruppe, som modificerer et spil i et globalt forum. Sproget er en afart af C og vi bruger windows og FTP til at uploade opdaterede stumper af kode, men når det går stærkt går vi tit fejl af hinandens opdateringer og får ikke den nyeste version med. Resultatet er, at man har siddet og arbejdet på en base af kode, som en anden allerede har opdateret og flere timers arbejde er forgæves.

Findes der et gratis udviklingsmiljø, hvor man kan dele og uploade koden flere mennesker online, så der kun findes 1 version af 1 fil, 1 version af en anden fil osv?




Indlæg senest redigeret d. 19.08.2011 13:19 af Bruger #16744
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det grundlæggende problem er at 2 personer arbejder på præcis det samme er det et kommunikationsproblem der skal løses.

Ellers hvis det er muligt og giver mening så opdel kildefilerne, så folk ikke kan arbejde på 2 forskellige ting i samme fil.

Hvis ingen af disse er løsningen så lyder som om i har brug for et versionskontrolsystem. Du bør tage et kig på f.eks. Git eller Mercurial eller et andet. Det grundlæggende problem med at folk arbejder på samme filer på samme tid kan ikke forhindres. Hvis det kan ville du ikke have det problem i har nu. Med sådan et system er der visse foranstaltninger til som gør at man ikke mister sine ændringer så nemt.

EDIT:
Rettede lige sidste afsnit. Det var ikke meningen at versionskontrol skulle lyde som sidste udvej.



Indlæg senest redigeret d. 19.08.2011 14:15 af Bruger #14645
Lidt enig med Søren, men versionsstyring ÉR bare et krav for at kunne arbejde sammen, så det bør ikke være sidste udvej, som jeg læser Sørens indlæg...det skal bare på plads hurtigst muligt.



Ja det skal det vist. Jeg siger mange tak for svarene og fordi i tog jer tid.



github.com



eller en lille server stående i garagen med linux/apache + SVN.

Den ene løsning er god til open source, og den anden er god til private projekter.



Indlæg senest redigeret d. 19.08.2011 20:13 af Bruger #10216
windows kan nu også køre en SVN server for det ikk' skal være lyv :=)



...men for at det ikke skal være lyv, så skal du have en betalt licens parat. <;O)



ha ha, vil slet ikke ud i den diskussion, ved bare, at jeg nemt fik sat en SVN server op på windows, hvor det ikke er lykkedes mig med Git .. Om det så blot skyldes manglende tålmodighed (4 min) eller det forsat kun er gearet til *nux skal jeg lave være usagt.



t