Piratpartiet mangler 19.835 underskrifter for at stille op til valg

Tags:    it-nyheder

Det eneste danske parti med it-politik som mærkesag har ikke underskrifter nok til at stille op til folketingsvalget.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=5734&cst=4



Hvor kan jeg skrive under? :o



Hvorfor er der ikke noget parti for folk der vil have at det skal være lovligt at stjæle biler?



Til Bertel: Kan være jeg har misforstået artiklens formål, MEN, forstod det som om at de ville sikre nettet på bedre måder end det er idag... Så hvorfor skulle det være lovligt at stjæle biler Bertel?



Partiet skriver på deres hjemmeside:
"Den teknologiske udvikling har gjort det muligt, at sprede kultur over hele verden stort set omkostningsfrit. Det er en fantastisk ny mulighed, der har åbnet sig. Vi ønsker at udnytte denne mulighed."

Bemærk at "kultur" (først og fremmest) er ophavsbeskyttet materiale. Som partiet går ind for at kunne dele "frit".

Derfor skriver de også:
"Vi mener, at dagens ophavsret er ude af balance. Et samfund, hvor kultur og viden er gratis og tilgængelig for alle på lige vilkår, er til gavn for hele samfundet. Vi hævder, at en udbredt og systematisk misbrug af nutidens ophavsret, aktivt modvirker disse formål, ved at begrænse både udbud samt adgang til kultur."

Jeg har mere end svært ved at se "piratpartiet" som et parti der vil gøre det lovligt at "dele" film, musik osv. De påstår at ophavsloven begrænser udbud af kultur. Tværtimod, hvis alle og enhver kan kopiere film gratis, hvem gider så investere milliarder i at producere filmene?

Partiet vil sikkert gerne "sikre nettet", men det mener de primært skal ske ved at gøre det fuldstændigt frit, hvilket som udgangspunkt er fint, men det holder ikke ude i virkeligheden.



Det eneste danske parti med it-politik som mærkesag har ikke underskrifter nok til at stille op til folketingsvalget.

Kan de ikke bare kopiere nogle?




Bertel: Jeg tjekkede ikke deres hjemmeside, så kan kun svare ud fra det link der stod i første post :)



t