ScrollDown med jQuery ved klik

Tags:    jquery

God aften udviklere!

Jeg har et spørgsmål omkring noget jquery. Jeg skal lave sådan at hvis man klikker på "comment" som er et link, så skal hele vinduet scrolle ned til det punkt som har en id på comments.

Jeg havde lavet noget lign. det her:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men det virker ikke. Kan i hjælpe mig?



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette virker nu og ellers forstår jeg det vist bare ikke.. Slider lige så fint stille og roligt op øverst til kommentar div.. (link i bunden)

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 28.08.2011 21:36 af Bruger #10576
Så vidt jeg kan se forsøger du i dine links at kalde en funktion der hedder scrollTop, men den egentlige funktion hedder da vist bare scrollTo - det havde været en god ting lige at tjekke, når den alert du har sat ind for at teste nu ikke engang kommer :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Måske dumt spørgsmål, men er det ikke bare en almindelig anchor link du har brug for.. ?



Jo det er det sådan set, men ville gerne gøre det med jQuery så den slider ned til anchor. Jeg har bare lavet det som en <div> istedet for et <a> tag :)



Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Det virker ikke. Jeg har sat det op sådan her:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Hvis man har scrollet lidt ned på siden, og klikker på linket, så hopper den bare op i toppen.



Indlæg senest redigeret d. 28.08.2011 21:22 af Bruger #16025
Ingen reaktion. Den gør bare det samme o.O

Se eksempel her: link


OBS
Jeg har fået den til at reagere således:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men det virker selvfølgelig stadig ikke nu. Men før ville den ikke engang reagere på en alert().



Indlæg senest redigeret d. 28.08.2011 21:51 af Bruger #16025
Jeg fiksede det :D

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Så er det sgu også svært... og fatter ikke at du ændrer koden til at den ikke er genbrugelig. Så vil man da gøre livet besværligt for sig selv næste gang man har brug for funktionen.



Indlæg senest redigeret d. 28.08.2011 22:08 af Bruger #10576
t