Visual Studio - solutions startside

Tags:    visual-studio

Da man ikke kan bumpe et gammelt spørgsmål, spørger jeg lige igen.

Jeg har en solution som jeg åbner i Visual Studio 2010. Jeg højreklikker på en aspx side og vælger "Set as start page". Når jeg så trykker ctrl + f5, virker det også fint og den åbner den side jeg har valgt som startside.

Men lukker jeg min solution / visual studio og åbner igen, så har den ikke husket min startside og jeg skal gøre ovenstående igen.

Kan en eller anden fortælle hvordan jeg fikser dette? For det har virket i denne solution før.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det lyder jo godt nok sært, jeg googlede lidt, og der er en, der har haft success, med at slette en xml'fil, der var blevet beskadiget (du kan jo måske lure om der mangler et tag?)

http://superuser.com/questions/65615/visual-studio-2008-does-not-remember-my-default-page-for-web-sites



Vil gå ud fra, at det er fordi du ikke kan override IIS's opsætning for standard dokument, så den vil hente index.aspx som standard, efter du har haft lukket ned. Jeg ville prøve og tage properties på projektet og se om du her kan sætte det.



Indlæg senest redigeret d. 02.09.2011 13:57 af Bruger #10576
Nej, det er ikke engang index.asp den loader. Det er det faneblad jeg står i som den forsøger at åbne. Så IIS'en er ligeglad.

Hvis jeg højreklikker på projektet, vælger "Start Options", så er "specific page" blank hver gang jeg åbner min solution.

Weird!?



Du er simpelthen dagens helt :-) Det har irriteret mig i mange uger nu og jeg troede en overgang at det var vores versionsstyring der gik ind og lavede noget...

Nu virker det igen! Tusind tak og godt fundet :-)



t