Thomas, til gengæld mister han den optimering, som compileren giver ham, og compileren kender sandsynligvis MSIL meget bedre :-)
1: Er det muligt at lave et program som starter et andet program i c++
Ja, på flere måder.
Der er den helt simple system() funktion:
- #include <stdlib.h>
- #include <stdio.h>
-
- int main(int argc, const char *argv[]) {
- int result;
- result = system("ls -l");
- if (result == -1) {
- fprintf(stderr, "Kunne ikke starte programmet\n");
- } else if (result != 0) {
- fprintf(stderr, "Programmet returnerede ikke 0\n");
- }
- return 0;
- }
Nu er jeg på en Linux maskine, men du finder nok ud af, hvad du skal ændre :-)
En lidt mere kraftfuld måde (på Windows) er CreateProcess(), som du kan læse mere om her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa908775.aspxJeg kan desværre ikke lige strikke et eksempel sammen, for jeg har ikke en Windows maskine i nærheden, men Google kan sikkert hjælpe.
Hvis du er til Linux, må du lige sige til, så kan jeg vise, hvordan man gør der.
2: Er det muligt at tilføje det program jeg har lavet i c++ til wxWidgets altså den grafiske bruger flade eller skal jeg starte helt forfra.
Den forstod jeg ikke helt. Du tilføjer ikke noget til wxWidgets, det er et library, som du kan bruge fra din C/C++ kode til at vise grafiske brugerflader.
Hvis du har lavet et program i C++, så kan du lægge en grafisk brugerflade ovenpå. Du skal da lave brugerflade koden, og så udføre den kode, du allerede har lavet, når der trykkes på knapper eller hvordan det nu skal være.
Alternativt kan du lave et nyt program med wxWidgets, som bare udfører dit eksisterende program og viser resultatet.