Tags:
c#
Hej er nybegynder i C# så bær over med mig vis jeg stiller nogle dumme Spørgsmål.
Har programmeret 8 år i assembler og der arbejder man jo med macro og subrutines.
Kan man samme ligne C# og assembler på den måde det er bygge op på, i assembler har man jo main hvor programmet starter fra, når programmet køre kalder det nogle subrutines, macro og springer frem og tilbage i programmet, det gør man vel også i C# på en eller anden måde.
Har købt nogle bøger og undervisning på nette og synes slet ikke der er nogle logik i den måde C# er bygge op på i forhold til assembler.
En af de største problemer jeg har, det er at arbejde frit med variabler/array/memory i hele programmet.
Synes det hele virker menigs løst.
Kan man overhovode samme ligne C# C++ og assembler på nogen måder ?
MVH Nicolas
21 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 28 karma
0
Robert, når jeg skriver det samme program, specielt programmer der kører tunge loops og deslige, i C# og i 'hjemmestrikket' CIL, så vinder mine CIL-programmer stort både størrelse- og hastighedsmæssigt.
C#-kompileren kender CIL bedre? Utvivlsomt... i starten. Men han er jo vandt til Assembly, så det vil intet problem for ham være at sætte sig ind i CIL. Jeg finder CIL utroligt simpelt. For det meste bruger jeg naturligvis C# til at lave mine programmer, men jeg har da lavet tegneprogrammer, FTP-programmer, teksteditorer et cetera i CIL.
Jeg har kodet CIL i noget tid nu, og Visual C#'s 'optimering' er faktisk temmelig skod, når det kommer til stykket.