text compiling

Tags:    c#

ved hjælp af koden
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

skulle jeg kunne slukke min server, updatere den, og lade den starte op igen.

Men jeg har det problem, at compileren siger at der ikke er noget der hedder "System.Diagnostics.Process".
Og så tænkte jeg på om der var nogle her inde på Udvikleren.dk der kunne hjælpe mig med enten at gøre noget andet eller fixe det.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det i den du selv compilerer eller når du kompilerer det her? Den findes godt nok System.Diagnostics.Process, men i det kode du har i stringen er den ikke i din "using"

Hvorfor vil du compile et program fra source, i selve dit program, bare for at slukke din server?

Du kan da ligeså godt bare køre koden fra det første program?

Hvorfor vil du compile et program fra source, i selve dit program, bare for at slukke din server?

Det ser ud til at være for at en applikation kan downloade sin egen update, lave en ny exe fil, starte den op, lukke sig selv ned. Den nye exe renamer så det downloadede og starter det op, som den nye server. Det er en automatisk opdatering af et program. dvs. programmet kan opdatere sig selv

Det ser ud til at være for at en applikation kan downloade sin egen update, lave en ny exe fil, starte den op, lukke sig selv ned. Den nye exe renamer så det downloadede og starter det op, som den nye server. Det er en automatisk opdatering af et program. dvs. programmet kan opdatere sig selv

Ja, men hvorfor ikke have et dedikeret updater program, der følger med ved installationen (Ligesom Firefox, Thunderbird, Safari osv.)

Det at compile en streng af kode (evaluere), er generelt dårlig stil at alle de programmeringssprog og stilarter jeg kender. Jeg ved ikke om dette er anderledes i C#, men umiddelbart virker det en smule uholdbart og sværre at vedligeholde.

I det her tilfælde synes jeg også det er overdrevet at bruge CodeDom / Reflection når man bare kan have en dedikeret EXE til det. For alle os med Firewalls og antivirus i højeste instilling er det altså også noget af en gene at konstant skulle tillade nye/modificerede programmer. Og dem kommer der mange af hvis den konstant skal compilere nye versioner uden en egentlig grund.

Dette svare ikke på dine problemer er bare en bemærkning:

Løber du ikke ind i lidt af et hønen og ægget problem.
Det program du ønsker at opdatere er programmet som kalder starter dig.
Server:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ville umiddelbart tro, at windows som minimum ville begynde at klage når du sletter filer, der er i brug (Hvis din updater er hurtigere end din Kill.).

I det her tilfælde synes jeg også det er overdrevet at bruge CodeDom / Reflection når man bare kan have en dedikeret EXE til det. For alle os med Firewalls og antivirus i højeste instilling er det altså også noget af en gene at konstant skulle tillade nye/modificerede programmer. Og dem kommer der mange af hvis den konstant skal compilere nye versioner uden en egentlig grund.

Ja, rigtigt nok...
grunden var at jeg ville bare have sålidt filer som muligt i downloadet, så folk ikke kører det forkerte.

Dette svare ikke på dine problemer er bare en bemærkning:

Løber du ikke ind i lidt af et hønen og ægget problem.
Det program du ønsker at opdatere er programmet som kalder starter dig.
Server:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ville umiddelbart tro, at windows som minimum ville begynde at klage når du sletter filer, der er i brug (Hvis din updater er hurtigere end din Kill.).

jeg er enig i hvad du siger, men det er bare aldrig sket :/

------------------------------------------------------------------------

Skal jeg bare inkludere en .exe, og gemme den et sted i /memory/ ?
det ville nok være det nemmeste...

Det er jo derfor at man har en installer / extracter :)

Eller også så bare "drop" filen fra memory til et eller andet sted og aldrig tænk på den igen.

Det er jo derfor at man har en installer / extracter :)

Eller også så bare "drop" filen fra memory til et eller andet sted og aldrig tænk på den igen.

hvad mener du?

min "memory" er en mappe i downloadet :P

eller...
Det man downloader er 1 .exe og 2 .dll'er
den ene .dll vil bygge alle mapper og resten af filerne (en masse .txt)
den anden vil gøre det muligt at bruge IRC
.exe'en er bare en form
resten af koden er i den første .dll

t