Event Calender

Tags:    php mysql sql database

Hejsa.

Jeg er ved at lave mit eget system hvor jeg har ALT liggende, dvs at det er et system jeg logger ind på flere gange om dagen og smider ting ind samt tjekker.

Jeg vil derfor gerne have en kalender koblet på systemet.
Men jeg vil ikke bare tage en google calender og smide ind, jeg vil gerne lave min egen, først og fremmest for at lære at lave en, for det andet så for at sikre mig at den kan de ting jeg gerne vil have.

Det system jeg har lavet er et fler brugersystem, altså man har adgang til sit eget indhold og til bestemte funktioner alt efter indhold. Det samme skal gøre sig gældende for kalenderen hvor brugeren kan vælge om det er en privat eller offentlig event han opretter.

Dernæst skal kalender kunne deles op så jeg fx i et andet sted i system kun henter de events ud som har betydning for det område.

Fx skal jeg have en arbejdskalender, derudover skal jeg have en træningskalender og en dommerkalender.
Men det ville jo være dumt når jeg er inde på dommerområdet at jeg både kan se min arbejds og træningskalender.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt på vej. For her er jeg total lost.

Mvh

Daniel Mautone



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Daniel,

jeg ved godt du skriver, at du ikke ønsker at benytte Gåågle's kalender, men vil alligevel nævne muligheden, såfremt du ikke var opmærksom på muligheden for at du kan lave dit eget kalender system, hvor du blot kan låne godt fra Google..

http://code.google.com/intl/da-DK/apis/calendar/data/2.0/developers_guide.html

Så bør du jo kunne tilpasse den som du lyster.



Super du nævner det Benni.

Kiggede ganske kort på det (læs 30 sekunder).
Det ser faktisk rimelig ligetil ud, og kunne være en mulighed.

Eneste problem bliver at jeg sender mine data ud fra mit miljø, og det har jeg ikke den store interesse i, da jeg ønsker at det hele sådan set skal kunne køre.
Det kunne jo måske være at jeg ville distribuere systemet, når det en gang er færdig og testet.



t