Artikel godkendelse/afvisning - nye grænser

Tags:    udvikleren.dk udvikleren-info

Hej folkens,

Jeg har justeret lidt på grænserne for godkendelse og afvisning af artikler. Der skal stadig 20 positive stemmer til for at en ny artikel bliver godkendt, med mindre dette er en opdatering til en eksisterende artikel - i så fald skal der nu kun 10 positive stemmer til. Det skulle gerne gøre det lidt nemmere at få rettelser igennem, uden at vi går på kompromis med ideen om at artikler og rettelser skal godkendes af brugerne.

Samtidig har jeg, som et forsøg, sat grænsen for mængden af negative stemmer der skal til for at en artikel afvises, ned. Det sker for at en artikel ikke skal ende med at hænge alt for længe, på vejen til at blive afvist, samt ud fra en ide om at hvis en artikel begynder at bevæge sig ned i de negative stemmer, så er det nok fordi den ikke er god nok. Der skulle før 20 negative stemmer til, det er nu, som et forsøg, sat ned til 10 negative stemmer. Jeg vil muligvis regulere det lidt op igen når flere udviklere begynder at have nok karma til at stemme tungere, men indtil videre tror jeg at det vil gøre forløbet lidt hurtigere.

Hvad synes i? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 29.09.2011 18:54 af Bruger #1
Ja god Ide... Syntes at der hænger en artikel nu, som har hængt dig i en del tid nu, så syntes at ændringen er fin :)



Ellers hvis det er er fordi der er en artikel der venter på godkendelse i lang tid kunne man så ikke bare sige at den bliver afvist når der er gået 1 måned hvis der ikke er nok stemmer ?

Jeg læste lige følgende på "Om karma" siden...
For at stemme negativt på fx en artikel eller et forum indlæg skal du have have en positiv karma på mindst 50.

Det er da vist ikke rigtigt er det ?
Jeg har under 50 i karma og jeg kan da godt se "Nej" knappen ved en artikel og en pil ned ved indlæg... selvom det kan da godt være det ikke virker når jeg klikker... har vist ikke prøvet endnu og vil jo ikke gøre det bare at for teste.

Har alle brugere ikke mulighed for at stemme ja/nej op/nej ?

Nu er min artikel på -8 stemmer så den bliver nok ikke godkendt hvis grænsen er -10. Men det er "irritere" mig lidt er at der kun har været 1 bruger som har skrevet kommentar... Altså det jeg godt kunne tænke mig var at folk som stemmer skal skrive en kommentar hvad enten de stemmer ja eller nej sådan at forfatteren har noget at gå ud efter.
Altså hvis nu der ikke er nogen der skriver kommentar men bare stemmer nej og artiklen bliver afvist så har man jo ikke fået nogen forslag til forbedringer.

Hvis man stemmer ja eller nej så syns jeg altså det skulle være et krav at man så også fortæller hvorfor.
Det fint nok at man kan stemme men hvis man ikke gider begrunde hvorfor så syns jeg det er bedre at lade være med at stemme og lade nogen andre gøre det som har lyst til at give kommentar til forbedringer og skrive hvad der er godt ved artiklen.

---

Forstår jeg det rigtigt hvis jeg siger at 1 bruger != 1 stemme ?
Hvis en bruger med meget karma stemmer nej så det så godt give -5 bare fordi en bruger har stemt nej ?
Så skal der jo kun 2 brugere til at afvise ens artikel.



Indlæg senest redigeret d. 30.09.2011 02:55 af Bruger #13010
t