Hvordan laver man bots?

Tags:    bot bots perl php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere..

Hvilke sprog kan man lave bots i? og hvilke kan i anbefale?

evt. nogle, som kender tutorials som man kan læse op på?

Tak for hjælpen :)



11 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Grunden til folk spørger er at der er mange forskellige typer af bots til forskellige formål.

Der er bots til spil fx. World of Warcraft.

Personligt har jeg lavet bots der kunne spille poker og blackjack over internettet uden jeg var der (de kører ikke længere, og vandt aldrig store penge på det).

Du kan lave bots i alle sprog, du skal først finde ud af hvilken applikation/spil du vil lave bot til. Herefter skal du finde ud af hvad den skal gøre for dig, herefter skal du bygge den.

Se lidt her om poker bots: http://www.codingthewheel.com/archives/how-i-built-a-working-poker-bot





Indlæg senest redigeret d. 01.10.2011 18:44 af Bruger #2730
Hej Jacob,

Skal du kode bots til spil som f.eks. wow vil jeg anbefale dig at bruge c++, autoit eller visual basic disse sprog har jeg selv udviklet bots i før.

Mvh. Malte



Indlæg senest redigeret d. 02.10.2011 16:10 af Bruger #16751
I PHP kan du skrive sådan her for at hente en side ind i en variablen som du så kan gøre noget med i PHP.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 





her er et godt sted at starte hvis du skal hente data fra andre hjemmesider: http://simplehtmldom.sourceforge.net/




Personligt har jeg lavet bots der kunne spille poker og blackjack over internettet uden jeg var der (de kører ikke længere, og vandt aldrig store penge på det).

Prøvede det samme. Meget sjovt at lave, men det kneb med udbyttet. Utrolig så stor forskel der var på, at lade botten spille med playmoney eller rigtige penge. Øvøv.

On topic: simplehtmldom som Kenneth linker til, er et super værktøj at bruge hvis du er interesseret i php og screenscraping.



Hej Jacob,

Hvilke bots er det du skal lave?

Mvh Malte



Jeg må indrømme at jeg ikke har noget specifikt jeg vil lave lige nu - jeg vil bare gerne lære at lave det :)

Men hvis jeg skal kunne indramme det lidt, så kunne det måske være at hente data fra en givet side :)

Skal det være mere præcist?



Indlæg senest redigeret d. 01.10.2011 17:35 af Bruger #15747
Du vil lav en bot men du ved ikke hvorfor du vil lave den. Er det korrekt forstået ?

Hvad skal koden gøre ?



Jeg vil bare gerne lære at lave bots - bare sådan genrelt, hvis man kan sige det sådan :)

Ligesom det er jo heller ikke alle, som har et formål med at lave hjemmeside, men de laver dem alligevel :)

Men hvis det skulle være, måtte den gerne kunne hente data fra sider, altså lave søgning igennem hele sider på en bestemt internetside.



Tak for dit svar ! :)

Så jeg kunne godt bygge en bot i PHP, men hvordan det?



<< < 12 > >>
t