Fejl med æ, ø og å i Virtuemart

Tags:    joomla sprog

Hej.

Jeg har forsøgt at tilføje Epays betalingsgetaway til min VM installation, men det er ikke gået som det skal. så nu forsøger jeg at bringe den tilbage til det den var inden jeg begyndte. Problemet er opstået i forbindelse med med at jeg skulle tilføje noget sprog til en sprog fil.

Nu vil den så ikke udskrive æ, ø og å i VM delen, men resten af hjemmesiden går det hele fint.

Er der nogen der kan sige mig hvad der er galt?

I kan se det her:




5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Din formatering er skæv... enten gemmer du filerne med UTF-8 tegnsætning, eller måske gør du ikke... Det er i hvert fald filformatet typisk den er helt gal med...

Husk altid en backup... ;)



Hej Michael.

Jeg har skam backup, da jeg flyttede den fra localhost til online inden dette skete.
Men jeg kan bare ikke forstå hvorfor de bliver ændret når jeg laver en copy direkte fra min localhost og flytter dem over til online?



Det kan være dine sprogfiler der er gemt med den forkerte tegnsætning: UTF-8, ANSI, Unicode osv.
Det kan være forskellige filer du har ændret i som er gemt med den forkerte tegnsætning: UTF-8, ANSI, Unicode osv.
Det kan være databasen på udviklingserveren.
Det kan være din udviklingserver.
Det kan være din ftp-transfer.
Det kan være databasen på produktionserveren.
Det kan være produktionserveren.

Som du kan se, er der mange muligheder og faktum er at du er nødt til at checke alle muligheder. :)

...start top to bottom på ovenstående liste, så tror jeg du finder problemet og løsningen.



Men burde det så ikke være samme fejl på resten af sprogfilerne?



Kommer an på om du har gemt dem i samme format...



t