Hjælp til logo og hjemmeside

Tags:    hjemmeside

Vi skal starte en lille virksomhed op, og skal i den forbindelse have lavet et logo og en hjemmeside.

Jeg har en idé til, hvordan logoet skal se ud, men jeg kan ikke selv tegne det. Hjemmesiden har jeg ikke forstand på, men det kan man selvfølgelig lærer.

Er der nogle herinde, som ved, hvor jeg kan hente hjælp til disse ting?
Uden at det koster en bondegård.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Google er nok din bedste resource.

Et logo kan tegnes op i forskellige programmer herunder Adobe Illustrator eller Adobe Photoshop. Gimp er også en mulighed, som er et gratis alternativ til Adobe Photoshop.
Til hjemmesiden kommer du nok længst ved først at planlægge og tegne udkast til denne. Når du har plan og design klar, kan du efterfølgende give dig i kast med HTML og CSS. Skal du have animation, så som fades osv. kan dette laves i JavaScript. Adobe Flash kan bruges til at lave større feature animation eller reklamebannere. Men i dag er der næsten ikke noget tilbage du ikke kan lave med JavaScript.

Såfremt at du skal have brugeradgang, gæstebøger, fora eller et administrationspanel der gør det let at opdatere siden, så skal du ud og lege med et Content Management System (CMS). Der kan man benytte Wordpress, MODX, Umbraco o.a. CMS'er. Nogle er til PHP og andre er til ASP.NET.

Det var en lille kort intro. til webverdenen, og derpå velkommen. Altid godt at se når folk er engageret. :)

Såfremt at du hellere vil skubbe opgaven over til en anden og koncentrere jer om andre af virksomhedens andre aspekter, økonomi, produkter mm. så vil jeg naturligvis gerne stille kompetencer til rådighed til en fordelagtig pris. Kontakt mig på michael.ch.larsen@gmail.com



Indlæg senest redigeret d. 03.10.2011 13:55 af Bruger #10216
Hej Marianne.

Kunne du evt. uddybe lidt mere omkring hjemmesiden hvad skal den kunne og hvad skal i bruge den til?

Vi mangler lidt mere information.

Jeg kan sagtens lave hjemmesiden for dig, men for at kunne give dig en evt. pris så skal jeg bruge lidt mere information.

Du kan kontakte mig på min mail daniel@mautone.dk



Indlæg senest redigeret d. 03.10.2011 13:44 af Bruger #15663
nemprogrammering.dk



t