Søger medejer til projekt

Tags:    opslag

God aften interesserede!

Har du lyst til at være medejer af et nyt projekt, som skal startes op? Projektet går alt i alt ud på at folk kan oprette sig hos os, komme i kontakt med andre brugere og sende ansøgninger til forskellige virksomheder som skal komme igennem godkendelse hos os. På denne måde vil alle henvendelser blive taget i betagning efter en seriøst godkendelse hos os.

Idéerne kan bryde frem, og derfor har jeg brug for netop DIG hvis du har nogle gode idéer, og kan finde ud af design og/eller programmering.

Lidt om mig
Jeg går på uddannelse som Web Integrator, og jeg bruger meget af min tid på programmering og design. Desværre er design ikke 100% min stærke side, da jeg går utrolig meget op i programmering. Derfor søger jeg en som er god til design, og som har lyst til at folde sin viden ud og vise hvad han/hun kan.

Om arbejdet i projektet
Jeg står for domæne og webhotel, som allerede er registreret hos Webbot.dk. Kapital (løn) vil ikke være en del af projektet, men bliver der gjort indkomst i projektet vil overskuddet selvfølgelig blive fordelt alt efter aktivitet.

Hvis der er flere som har lyst til at være med, så er jeg med på den. Jeg søger ikke kun en, men derimod så mange som muligt som har erfaring inden for nogle af disse områder:

* HTML, CSS & PHP
* JavaScript & jQuery/ajax
* Design viden (både i Photoshop, Illustator og dreamweaver)

Hvis I har nogle spørgsmål ang. projektet, eller hvis I er interesseret i at være en del af projektet, så kommentér her forneden i kommentar feltet, eller skriv en mail til mail@dab93.dk.

Med mange venlige hilsner
Daniele Buttigli @ www.dab93.dk



Indlæg senest redigeret d. 03.10.2011 21:48 af Bruger #16025
Hvilken type ansøgninger snakker vi om? Jobansøgninger? Hvis så, hvor er forbedringen i forhold til et rekrutteringsbureau? eller en jobportal, og en HR-ansat i en virksomhed?
Hvilken gevinst har man som bruger og som virksomhed ved at bruge denne service?
Hvem hjælper dette?

Er du villig til at underskrive en samarbejdsaftale/kontrakt hvor jeg ejer 50% af alt arbejde udført på dette projekt? ;)



@Michael Larsen

Ansøgninger
Omkring ansøgninger mente jeg i henhold til at man gerne vil i kontakt med eksempelvis TV2 ang. en "begivenhed", "organisation" eller andet. Det skal være meget udbredt hvem man gerne vil i kontakt med grundet et interesse dygtigt emne.

Som sagt, så er det kun idéer jeg er kommet med, og der må gerne komme rettelser eller forbedringer til mine idéer. Intet problem, jeg skal bare selvfølgelig være med på idéen.

Samarbejdsaftale/kontrakt
Jeg er villig til at indgå et samarbejde hvis jeg bare får at vide hvad du kan, og at jeg får lov til at se eksempelvis et CV eller andet. Bare at jeg kan være sikker på at du kan dét som jeg mangler og har behov for :).



Lyder ekstremt flygtigt...

Kan endnu ikke se hvorfor en bruger skal vælge denne service, frem for at skrive direkte til f.eks TV2.

En given situation: jeg sidder med en ansøgning/forespørgelse på TV dækning af det årlige cykelløb "sjælland på tværs". Hvorfor skal jeg sende min forspørgsel til din service - som jeg ser som en forhindring, frem for den direkte vej til TV2s kontor? Hvad vinder jeg ved dette?
Måske ser jeg og TV2 den som seriøs, og måske gør du ikke. Har jeg så tabt?
Hvis du ser den som seriøs, hvilken garanti har jeg så får at den kommer i betragtning hos TV2?

Med andre ord, hvor er guleroden?

En anden ting jeg ikke forstår - hvor kommer community-delen ind?


Grunden til alle disse spørgsmål, er at dit koncept synes at være ret tyndt. Det er godt at du vil samarbejde og få flere idéer til projektet. Men jeg tror det bliver svært at finde grundlag nok til at starte projektet før de tidligere nævnte overvejelser er blevet gennemtærsket godt og grundigt.
I sin enkelthed handler det om at se det fra den ivrige og godhjertet bruger, der tror hans projekt, hans søgte mediedækning, hans indsamling mm. redder verdenen, selvom ingen andre kan se det. Virksomheden, den får godt nok et menneskeligt spamfilter, desværre sikrer det ikke mod dem der udøver selvjustits og sender en mail direkte til virksomheden.

Men nu har du i hvert fald fået et hav af idéer som du kan arbejde videre på, kvit og frit... :)



Selve idéen til den service med en forbindelse imellem mit site og f.eks. TV2 kan jeg godt se er ret tynd. Det var sådan set også bare en idé jeg havde som måske kunne udbygges, men kan godt se fejl i den.

Community delen er sådan set bare et andet ord for den idé jeg har: det skal være lettere at kommunikere med omverdenen, og der var sådan set dér idéen til forbindelsen imellem mit site og andre virksomheder kom ind i billedet.

Jeg ville gerne have et site hvor alle er velkommen, og det skal være let at kommunikere med omverdenen - danmark til at starte med.

Sådan set søger jeg faktisk mange idéer, og hvis jeg får en medejer vil jeg tage hans idéer i betagning og overvejelse, og derved bruge dem. For næsten alle idéer der er relevante i forhold til det emne jeg har valgt, vil jeg syntes godt om.



fejl, mangler og forhindringer er det sådan set i alle idéer. Når du arbejder med idéudvikling handler det netop om at fjerne fejl, mangler og forhindringer - altså forbedre sin idé. Har du en idé som du synes er perfekt, skal du bare arbejde videre med den. Med andre ord, du skal f.eks. overbevise folk som mig om den er værd at sætte i søen og mine argumenter skal ikke få dig til at stoppe.

Den sidste del af dit indlæg ser jeg sådan her på: du skal ikke lade andre komme med idéer du kan arbejde på. Hvis du vil starte projekter, skal det være dine projekter og dine idéer. Bruger du andres idéer er der stor sandsynlighed for at du mister interesse på et eller andet tidspunkt. Selvfølgelig skal der lyttes til andres meninger og forbedres løbende, men grundlæggende kommer du længst med din idé.

Hvis du starter med at løse een problemstilling (også selvom man gerne vil løse mange i et hug :) ) tror jeg at du kommer endnu længere med dit emne, og jo mere du har at byde med, jo større chance har du for at finde den rigtige samarbejdspartner.
Derfor brug tid på din idé: brainstorm, tegn, fortæl, byg på, fjern igen osv. Vent med at få andres idéer til du har 20 sider rå idé skrevet ned i hovedet... og for guds skyld, lad være med at lytte til mig... ;)

Idéudvikling er en sjov beskæftigelse. :)



Indlæg senest redigeret d. 04.10.2011 09:29 af Bruger #10216
Mange tak Michael, det vil jeg gå igennem og tænke over :).



t