Multiupload med indsættelse i db

Tags:    php jquery javascript

Hej Udviklere,

Jeg står og mangler en Multi uploader som kan indsætte de filer jeg uploader, i databasen også. Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en?
Den behøver ikke at være vildt fancy, og hvis den er - er det også ok.

Problemet er jeg ikke selv ved hvordan den skal kodes, og jeg har søgt
længe på nettet, og har fundet rigtig mange fede - men aner ikke hvordan
jeg får den til at køre over databasen.. :-)

(Sikkert et dumt spørgsmål) Men kan i hjælpe??


Mvh nicholai



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor vil du have filerne ind i databasen og ikke bare op på serveren? - måske et dumt returspørgsmål, men det er ret unormalt at sætte dem ind i databasen.

Jeg ville i stedet uploade filerne til serveren, give dem et unikt navn og sætte det unikke navn ind i databasen.



du kan bruge uploadify
http://www.uploadify.com/

noget i den her stil, men hvis du ønsker at gemmen filen i databasen istedet for et "link" til filen, så skal du i kigge på noget blob

JS:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


PHP:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.10.2011 12:03 af Bruger #3427
Hvorfor vil du have filerne ind i databasen og ikke bare op på serveren? - måske et dumt returspørgsmål, men det er ret unormalt at sætte dem ind i databasen.

Jeg ville i stedet uploade filerne til serveren, give dem et unikt navn og sætte det unikke navn ind i databasen.


Hej Brian,
Det var skam også det jeg mente, bare en dum måde jeg formulerede det på :-). Den skal bare trække filnavnet ud fra databasen. Det unikke navn.


& Kenneth -
Det var mig der formulerede mig forkert. Jeg vil bare gerne ha' den til at gemme det unikke filnavn i databasen, hvor jeg har en table der hedder billeder .. og så har den et ID og STI ..



Indlæg senest redigeret d. 06.10.2011 13:14 af Bruger #15228
så kan du godt tage udgangspunkt i det jeg skrev hvis du ønsker at bruge uploadify selvf :)



t