Udvikling af website mellem flere parter

Tags:    server software php udvikling

Hej Udviklere.

Jeg står og skal udvikle et website mellem flere parter som en del af et skoleprojekt. Engang for længe siden mener jeg at man kunne installere et styk program/software på sin webhost server, hvor efter man kan give adgang til en eller flere personer til filerne på serveren - men også begrænse diverse ting, eksempelvis at kunne kopiere koden (stjæle), slette og en række andre ting.

Kort sagt skal dette stykke software sørge for at de enkelte personer kan videreudvikle et stykke kode direkte i programmet, dernæst teste det og aktivere/launche det i selve projektet.

Min server/webhost kører Debian Linux.

Har I nogle bud på sådan et stykke software, helst OpenSource?

NB: Giver ovenstående ikke mening, må I spørge om mere information.

Mvh.



Indlæg senest redigeret d. 08.10.2011 11:32 af Bruger #16613
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kaldes også for versionsstyring, og der er en del værktøjer at lege med:

SVN(Subversion) - som kan installeres oven på en Apache server. Alt kan vist installeres igennem Apt

Git - kender jeg ikke...

GitHub - kender jeg ikke, en public service

Google Code (mener jeg den hedder, eller Google SVN) - en public service.

Der er mange flere muligheder at vælge imellem, men jeg har været ganske tilfreds med Subversion.






Du skal være opmærksomme på at mange af de public services der findes, indebærer at din kode SKAL være open source - sørg for at læse deres betingelser inden du begynder at smide noget op du måske ikke vil have skal være open source :-)



Lige præcis.

Tusinde tak for et hurtigt og konkret svar.



t