Logger du alle de JavaScript fejl der forekommer på dit live website?

Tags:    javascript jquery

<< < 12 > >>
Logger du alle de JavaScript fejl der forekommer på dit live website?

Hvorfor?/Hvorfor ikke?





16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved stadig ikke hvad du mener med backlog, men ja de har en bugtracker, og den bruges flittigt, men de bugs der bliver rapporteret der er som regel fundet vha. unit tests.

Men denne tråd skal ikke blive en dum diskussion mellem unit tests/live logning og jeg er spændt på at se hvordan Muscula fungerer :)

Kan du røbe nogle af de tricks du benytter til at fange diverse fejl i et script? og snakker vi udelukkende om parsing/syntax errors?



Jeg vil ikke sige at en fejl i javascript er lige så alvorlig som at hjemmesiden er nede.
Men det måske fordi jeg kun bruger javascript hvis jeg ikke kan lave det med HTML og CSS og javascript er slået fra så virker min hjemmeside stadig. Der bare nogen ting som ikke gør men man kan stadig bruge hjemmesiden.

Du skrive at det ikke virker på ipad og safari men inde på hjemmesiden står der det modsatte.

Men hvis i laver en demo side så man kan prøve det så vil jeg da gerne se det.



@scootergrisen
Ja man er ikke så hårdt ramt hvis man bruger meget lidt JavaScript.
Men du kan ikke nødvendigvis sidestille det at din side virker fint med JavaScript slået fra, med at din side vil virke fint, hvis der er fejl i din JavaScript. Det kan godt være, at JavaScript der kører "halvt" faktisk ødelægger funktionaliteten.

Ang. iPad og Safari, så var det gør-det-selv løsningen der ikke virkede på iPad og Safari. Vores løsning logger netop fejl på iPad og Safari. Det er noget af det der gør den unik, at den kan det. Jeg er ked af hvis jeg ikke fik skrevet det klart.

Vi knokler på fuld tryk på at kunne lukke op for beta-tester, hvis du registrerer dig inde på vores side, vil der komme noget i løbet af ca. 2 uger til en måned.



Hmm.. ser ud til at i undviger at tænke over at AJAX ER JavaScript. Der kan CSS ikke overtage styringen. :)

I en given tænkt situation - opstillet med jQuery for at lette forståelsen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men antag at ovenstående server-side returnerer med en invalid JSON streng, eller måske serveren svarer med 404. Browseren vil aldrig nå til if(...).

Sådanne situationer er svære at unitteste, det er ikke nemt at logge og ja... måske har man brug for at vide hvad der sker - men logning bør ske lokalt i applikationen og ikke hos en ekstern service.

Jeg kender ikke muscula, eller til nogen anden logger (lidt underligt navn, for den sags skyld). Men hvis disse loggere kan fange den slags problemer, så har de helt klart en fornuftig plads. Men hvad sker hvis XHR fejler i loggernes logprocesser.



Indlæg senest redigeret d. 09.10.2011 23:13 af Bruger #10216

Jeg kender ikke muscula, eller til nogen anden logger (lidt underligt navn, for den sags skyld). Men hvis disse loggere kan fange den slags problemer, så har de helt klart en fornuftig plads. Men hvad sker hvis XHR fejler i loggernes logprocesser.


Muscula fanger exceptions, dvs. den vil fange hvis der fx er syntaks-fejl i den json som XHR returnerer. Eller hvis du fx laver en

throw new Error("Fejl i ajax kald")

i stedet for en alert. Ideen med Muscula er at du ikke kan kode fuldstændig uden at lave noget kode specilelt til den når du udvikler. Men der vil også være mulighed for at kalde en log-metode.

Logprocessen er lavet sådan at hvis den fejler, så ignoreres fejlen og der bliver ikke logget noget. Vi kan jo ikke have en situation hvor loggeren kalder loggeren som kalder loggeren som kalder loggeren, ...



Vi har nu lanceret vores logger i lukket beta. Hvis du har lyst til at teste den så gå ind på Muscula.com og skrive dig op. Vi har allerede 300 beta testere.





<< < 12 > >>
t